Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Red Square Games z 2,46 mln zł zysku netto w 2023 r.

Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games
Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games
Udostępnij

Ponad 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2023 roku odnotował producent i wydawca gier – RSG (RSGAMES). Oznacza to wzrost o 158 proc. w porównaniu r/r. W ubiegłym roku, notowana na rynku NewConnect Spółka, wypracowała zysk netto na poziomie ponad 2,4 mln zł, w porównaniu do straty z 2022 r. wynoszącej 110 tys. zł. Ponadto krakowskie studio zapowiada konsolową wersję gry „SybirPunk: Oldtimer” oraz „SlavicPunk: Duel” na PC jeszcze w tym roku.

- Czwarty kwartał 2023 roku był dla całego zespołu okresem intensywnej pracy, osiągnięć i strategicznych decyzji, które kształtują obecny i kształtować będą przyszły rozwój Red Square Games. Cały ubiegły rok niewątpliwie był dla nas kluczowy pod względem realizacji założonych celów. Zwieńczeniem tej ciężkiej pracy był debiut Spółki na rynku NewConnect w listopadzie 2023 r., który mam nadzieję, przyczyni się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu. Jeśli chodzi o dane finansowe za rok 2023 roku to widać, że obrana przez nas strategia dywersyfikacji przychodów jest słuszna - podsumowuje Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. - W pierwszej połowie tego roku planujemy premierę „SlavicPunk: Oldtimer” w wersji na konsolę Xbox oraz PlayStation, ale ostateczną decyzję o dacie premiery będzie podejmować Gaming Factory, jako wydawca portów konsolowych. Bardzo liczymy na rozwój naszego projektu, który niebawem pojawi się na kolejnych, kluczowych dla graczy na całym świecie, platformach - dodaje.

W czwartym kwartale 2023 roku Red Square Games SA wypracowała ponad 1,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do przychodów w wysokości 1,1 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r.  Oznacza to wzrost o prawie 55 %. W analizowanym kwartale spółka wypracowała zysk netto na poziomie 739 tys. zł, w porównaniu z 446 tys. zł netto w analogicznym okresie w 2022 r. W ujęciu narastającym, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 6,1 mln zł, co oznacza wzrost aż o 158 proc., w porównaniu r/r. Ponadto od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku Spółka wypracowała zysk operacyjny (EBIT) w wysokości ponad 2,4 mln zł.

W ostatnich tygodniach Red Square Games podpisało umowę wsparcia wydawniczego z Sylen Studio, w ramach której oprócz produkcji gry realizowanej z ubiegłoroczną umową, zajmie się także marketingiem, PR oraz social mediami projektu o roboczym tytule The First. Krakowski producent gier dzięki tej umowie w 2024 roku otrzyma 275 tys. zł., a po premierze gry dodatkowym przychodem będzie procentowy udział w sprzedaży tytułu, który został ustalony na poziomie 10-15%. To kolejna część podejmowanych działań biznesowych generująca wpływy do Spółki, która konsekwentnie stawia na strategię dywersyfikacji swoich przychodów.

Model biznesowy Red Square Games zakłada produkcję gier wideo o średnich budżetach, gier planszowych i RPG - przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Równocześnie Spółka zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy a także tworzenie gier na zlecenie. Studio planuje tworzenie i rozwijanie gier w taki sposób, by stanowiły linię produktową budującą coraz silniejszą pozycję marki na całym świecie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus