Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BM Banku Millennium: Vercom – konferencja z zarządem po wstępnych wynikach za 4Q23

Udostępnij

VRC (VERCOM) podał wstępne wyniki 26 lutego, a 27 lutego zorganizował konferencję, na której zarząd przedstawił szereg uwag dotyczących minionego okresu oraz perspektyw na kolejne. Przedstawione rezultaty finansowe za 4Q23 były kolejny raz bardzo dobre, z dynamiką przychodów za 4Q23 +18,6% w ujęciu r/r, wzrostem wyniku EBIT o 33,8% r/r i zysku netto z działalności kontynuowanej +32,9% r/r. Tym samym przychody za cały 2023 rok wzrosły o 29,6%, EBIT o 64,4%, zysku netto z działalności kontynuowanej uległ niemal podwojeniu. Odnośnie perspektyw, spółka wykonała szereg prac i inicjatyw, które pozwoliły na globalizację produktów, co w efekcie ma się przełożyć na przyspieszenie wzrostu. Zarząd obiecuje, że widoczne będzie to już w wynikach za 1Q24.

Kluczowe sprawy poruszone na konferencji:

  • Liczba klientów płacących abonamenty osiągnęła na koniec 2023r. liczbę 79,4 tys. klientów, co oznacza wzrost o 13,1 tys. w trakcie roku, czyli +19,8%. Liczba dużych przedsiębiorstw wśród klientów wyniosła 470.
  • Celem strategicznym (bez wskazania terminu) jest osiągnięcie 1 mln klientów płacących za usługi.
  • By to zrealizować spółka przekierowała swoją uwagę w stronę rynku SME (małe i średnie firmy). Jego podstawową zaletą jest skalowalność, gdyż prostsze i standaryzowane produkty pozwalają na automatyzację sprzedaży i brak konieczności wsparcia ludzkiego przy wdrożeniu. Również obsługa posprzedażna klientów może być w znacznym stopniu zautomatyzowana.
  • Poza Polską zrealizowano w 2023 roku 59% przychodów i odsetek ten ma szybko rosnąć.
  • Dla większych klientów, oczekujących bardziej skomplikowanego narzędzia, spółka wdrożyła w 4Q produkt MessageFlow. Do niego też migruje dotychczasowych większych klientów.
  • Podstawowy produkt kierowany do mniejszego klienta, czyli MailerLite został przystosowany dla klientów hiszpańskojęzycznych i polskojęzycznych (dostępna jest również wersja angielska).
  • Celem dla rynku hiszpańskojęzycznego jest 250-300 tys. subskrybentów, a dla wersji polskiej to 100 tys. • Aktualnie firma pracuje nad nowymi funkcjonalnościami obu produktów, by móc podnosić generowane ARPU.
  • Vercom podtrzymuje zamiar przeznaczenia na dywidendę 50% zysku netto, co oznaczać może około 30 mln PLN dywidendy w 2024 roku, czyli 1,35 PLN na akcję (przy obecnym kursie DY 1,4%).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus