Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Robert Wesołowski: Klabater utrzymał relatywną stabilność finansową

Udostępnij

KBT (KLABATER), notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował ponad 4,2 mln zł przychodów netto w całym 2023 roku. Najsilniejszym segmentem w ubiegłym roku był porting, który wypracował 2,14 mln zł przychodów, segment development wygenerował 1,3 mln zł, a publishing 0,78 mln zł. Back katalog spółki przekracza już 35 gier. Klabater rozpoczął niedawno przegląd opcji strategicznych, celem jest znalezienie odpowiedniego partnera – finansowego, strategicznego lub wydawniczego – który wesprze rozwój kluczowych IP: Crossroads Inn 2 oraz Heliborne.

- W 2023 roku, mimo wyzwań branżowych i globalnych przemian w sektorze gier, Klabater utrzymał relatywną stabilność finansową, z przychodami na poziomie 4,2 mln zł w porównaniu do 4,6 mln zł w roku poprzednim. Szczególnie wyróżniającym się osiągnięciem jest dynamiczny wzrost naszego segmentu portingowego, który zanotował wzrost przychodów z 0,6 mln zł w 2021 roku do 2,14 mln zł w 2023 roku, co oznacza wzrost o ponad 250% r/r. Jest to dowód na efektywność naszych działań w tej sferze biznesowej, co pozwoliło zniwelować niższe przychody z innych segmentów i zapewnić firmie stabilność w obliczu zewnętrznych wyzwań - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

W 2023 roku gry konsolowe były najsilniejszą kategorią w przychodach spółki. Przychody z back katalogu w 2023 roku wzrosły o 28 proc. do poziomu 3,2 mln zł w porównaniu do 2022 roku. Back katalog spółki przekracza już 35 tytułów.

- W 2023 roku skoncentrowaliśmy się na rozwijaniu CINN 2 i rozbudowie naszego portfolio portingowego, równocześnie intensywnie optymalizując koszty stałe firmy. Dzięki wsparciu Pure Alpha Investment udało nam się osiągnąć większość celów wyznaczonych na ten okres. Niemniej w celu zapewnienia dalszego rozwoju spółki, podjęliśmy decyzję o przeglądzie opcji strategicznych, mając na celu znalezienie nowych partnerów finansowych lub strategicznych, którzy wspomogą rozwój naszych kluczowych IP – podkreśla Robert Wesołowski.

Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach programu early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, ciesząc się dużym uznaniem, sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, generując zysk na poziomie 3,33 mln zł.

Spółka chce wydawać od 8 do 10 gier rocznie, które charakteryzują się wysokim potencjałem rynkowym. W roku 2023 Klabater wydał 8 tytułów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus