Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy oraz wybrane wyniki Draw Distance za 2023 r.

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (PLN) 2023 2022 dynamika
Przychody ze sprzedaży 10 092 156 9 748 044 4%
Koszty działalności operacyjnej 9 595 131 9 542 358 1%
Zysk na sprzedaży 497 025 205 687 142%
Zysk z działalności operacyjnej -570 823 -98 358  
Zysk (strata) brutto -877 493 -238 484  
Zysk (strata) netto -755 914 -422 065  

 

Szanowni Akcjonariusze,

Przekazujemy do Waszych rąk jednostkowy raport roczny za 2023 rok.

O problemach branży gier w 2023 roku napisano już wszystko. Blisko 10 tysięcy osób pracujących przy grach wideo na całym świecie straciło pracę. Zamknięto tak znane studia, jak Volition, Free Radical czy Mimimi. Wydawcy ograniczyli nie tylko budżety produkcyjne, ale ogólnie liczbę podpisywanych nowych gier. W tak trudnych warunkach udało nam się nawiązać współpracę z Plug In Digital, który nie tylko przejął od nas rolę wydawcy „Coteries of New York” i „Shadows of New York”, ale również zdecydował się sfinansować produkcję trzeciej gry, mającej domknąć nowojorską trylogię spod znaku „Vampire: The Masquerade”. Tytuł ten ukaże się w drugiej połowie 2024 roku, co oznacza dziewiątą premierę DDI (DDISTANCE) w ciągu ostatnich dziewięciu lat. Jestem dumny, że pomimo niesprzyjających warunków ekonomicznych i rotacji w zespole produkcyjnym, udaje nam się regularnie wypuszczać na rynek kolejne produkcje.

Decyzja o oddaniu praw do wydawania gier Spółki, które odniosły największy sukces finansowy, nie była łatwa, ale dzięki niej powstanie trzecia część. Jestem przekonany, że zaproponowanie graczom, by sięgnęli po naszą nowojorską trylogię tuż przed premierą długo wyczekiwanego „Vampire: The Masquerade – Bloodlines II”, pozytywnie przełoży się na sprzedaż, co otworzy nam drzwi do pracy z Plug In Digital przy kolejnych projektach. Mam nadzieję, że tym razem współpraca z wydawcą wyjdzie nam na dobre.

W maju 2023 r. zgodnie z planem dokończyliśmy produkcję „Dino Park” – fabularnego dodatku do naszej dotychczas największej gry „Serial Cleaners”. Niestety obie te produkcje pozostają niedocenione, a przede wszystkim niedostrzeżone. Renoma 505 Games pozwalała mieć wysokie oczekiwania odnośnie do współpracy z tym włoskim wydawcą. Niestety, jego działania nie przekładają się na znaczące zwiększenie sprzedaży, co bezpośrednio przełożyło się na decyzję o dokonaniu odpisu aktualizacyjnego w wysokości 1.291.562,11 zł. W koszty spisaliśmy również nakłady na projekt o roboczej nazwie „Emu” w wysokości 576.752,22 zł. Powstawał głównie w 2022 roku, w innej sytuacji rynkowej. W ocenie Zarządu dziś nie mielibyśmy szans na znalezienie dla niego finansowania.

Wyciągamy lekcję z tych niepowodzeń i wciąż rozwijamy się jako firma tworząca gry wideo. Współtworzymy z BLO (BLOOBER) unikalny horror o nazwie kodowej „Onyx”, o którym już wkrótce powinno być głośno. Przymierzamy się do dokończenia produkcji „Cardinal”, którą rozpoczęliśmy w 2021 r. przy udziale Paradox Interactive, a także powoli, ale systematycznie rozwijamy projekt „Atlas”, w którym chcemy postawić przede wszystkim na akcję i dużo strzelania. 2024 rok w branży gier nie zapowiada się lepiej od poprzedniego, jednak my konsekwentnie podążamy przed siebie wytyczoną ścieżką. Dziękuję, że jesteście Państwo z nami.

Michał Mielcarek

Prezes Zarządu Draw Distance S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus