Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy oraz wybrane wyniki Kino Polska TV za 2023 rok

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) 2023 2022 dynamika
Przychody ze sprzedaży 294 205 284 819 3%
Zysk z działalności operacyjnej 66 508 60 738 9%
Zysk przed opodatkowaniem (brutto) 65 633 60 189 9%
Całkowite dochody ogółem 45 845 45 859 -0,03%
Średnioważona liczba akcji własnych (nie w tysiącach) 19 821 404 19 821 404  
Zysk netto na akcję przypisany właścicielom jednostki dominującej (nie w tysiącach) 2,62 2,40 9%
       
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej 50 024 28 151 78%
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -41 232 -5 186  
Środki pieniężne netto z działalności finansowej -25 006 -12 505  
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty na koniec okresu 24 717 40 931 -40%
       
Aktywa trwałe 170 704 145 371 17%
Aktywa obrotowe 176 718 151 038 17%
Aktywa razem 347 422 296 409 17%
Zobowiązania długoterminowe 25 909 13 640 90%
Zobowiązania krótkoterminowe 78 497 78 660 -0,2%
Kapitał własny 243 016 204 109 19%
Kapitał zakładowy 1 982 1 982  

 

>>>   Sprawdź co prognozują analitycy dla Kino Polska TV na kolejne lata  <<<

 

Szanowni Państwo,

W imieniu Zarządu Kino Polska TV S.A. („Spółka”) przedstawiam Państwu Raport roczny Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A. („Grupa”, „Grupa Kapitałowa”) za rok 2023. . Choć miniony rok przyniósł wiele wyzwań dla rynku TV, Grupie udało się odnotować wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Rosły zarówno nasze przychody, jak i wynik EBITDA. Pierwszy raz w historii naszej Grupy zysk netto przekroczył 50 mln zł.

W 2023 r. rynek TV był pod dużym wpływem wyborów parlamentarnych, które miały miejsce w trzecim kwartale roku. Wybory przyczyniły się nie tylko do większej oglądalności kanałów informacyjnych i zwiększonego zainteresowania widzów tą tematyką, ale także do zmian w ramach całego rynku medialnego w Polsce, szczególnie w sektorze mediów publicznych.

W okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2023 r. KPL (KINOPOL) zwiększyła zarówno przychody z emisji, jak i z reklamy. Niezmiennie największym segmentem naszej działalności są Kanały filmowe marki FilmBox oraz kanały tematyczne, gdzie znaczna część wyniku generowana jest na rynkach międzynarodowych. Udział przychodów z rynków międzynarodowych stanowi ważny element dywersyfikacji naszego biznesu - w 2023 r. stanowiły one 35,1% przychodów (vs. 34,3% w 2022 r.).

Rok 2023 upłynął również pod znakiem wykorzystywania synergii pomiędzy Spółką a Grupą CANAL+. Efekty tej synergii widać chociażby w rosnących przychodach Spółki w segmencie Produkcji kanałów TV, które właśnie przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy CANAL+. To obecnie stosunkowo niewielki, ale dynamicznie rozwijający się segment, w którym dostrzegamy spory potencjał biznesowy. Posiadamy odpowiedni zespół, zaplecze techniczne oraz know-how, by dalej rozwijać się w tym obszarze. Dodatkowo, w minionym roku utworzyliśmy także z Grupą CANAL+ wspólne biuro reklamy - CANAL+ Advertising, w ramach którego oferujemy różnorodne produkty reklamowe, m.in. lokowanie produktu, sponsoring oraz zintegrowane kampanie 360 stopni. Wspólnie z CANAL+ dajemy reklamodawcom szeroki zasięg zarówno na satelitarno- kablowych kanałach premium, jak i w telewizji naziemnej z atrakcyjnym komercyjnie profilem widzów. Korzystamy również z tego samego brokera reklamowego – Polsat Media Sp. z o.o., wyłonionego we wspólnym przetargu.

W nadchodzących kwartałach 2024 r. będziemy kontynuować pracę nad naszymi kanałami telewizyjnymi poprzez dalsze umacnianie ich oferty oraz rozbudowywanie biblioteki programowej. Chcielibyśmy również maksymalizować efekty synergii, wynikające ze współpracy z CANAL+, a także dalej rozwijać działalność na rynkach międzynarodowych. Dostrzegamy istotny potencjał w produkcji kanałów telewizyjnych na potrzeby rynków zagranicznych, gdzie obecna jest Grupa CANAL+.

Jesteśmy wdzięczni pracownikom za ich zaangażowanie i wkład w rozwój naszego biznesu, zaś inwestorom i wszystkim akcjonariuszom dziękujemy za zaufanie.

Serdecznie zapraszamy do lektury Raportu.

Zarząd Kino Polska TV S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus