Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wybrane wyniki DataWalk za 2023 r. oraz list prezesa zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) 2023 2022 dynamika
Przychody netto ze sprzedaży usług 25 764 33 350 -23%
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży -12 079 -124 080  
Zysk (strata) z działalności operacyjnej -20 164 -129 493  
Zysk (strata) brutto -19 140 -128 237  
Zysk (strata) netto -28 149 -116 744  
Łączne całkowite dochody -28 910 -116 078  
Liczba akcji (w szt.) 5 132 988 4 969 263 3%
Zysk (strata) netto na jedną akcję -5,48 -23,49  
       
Przepływy pieniężne netto z dział. operacyjnej -34 023 -20 110  
Przepływy pieniężne netto z dział. inwestycyjnej -10 673 -11 386  
Przepływy pieniężne netto z dział. finansowej -798 37 445  
Przepływy pieniężne netto - razem -45 494 5 949  
       
Aktywa / Pasywa razem 52 255 110 575 -53%
Aktywa trwałe 26 326 37 501 -30%
Aktywa obrotowe 25 929 73 074 -65%
Kapitał własny 12 412 29 399 -58%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 39 843 81 176 -51%
Zobowiązania długoterminowe 626 1 276 -51%
Zobowiązania krótkoterminowe 39 217 79 900 -51%

 

>>>   Sprawdź co prognozują analitycy dla DataWalk na kolejne lata  <<<

 

Szanowni Inwestorzy,

Podsumowując rok 2023, który był okresem pełnym wyzwań, pragnę podzielić się z Państwem postępami naszej firmy oraz strategicznymi decyzjami, które rysują obiecujący horyzont na nadchodzące miesiące i lata. Minione miesiące potwierdziły słuszność naszej diagnozy wyzwań z poprzednich lat. Wprowadzane usprawnienia w kluczowych obszarach, takich jak pozycjonowanie marketingowe, Field Engineering oraz polityka cenowa, zaczynają systematycznie przynosić oczekiwane efekty. Poniżej prezentuję szczegółowo osiągnięcia i strategiczne zmiany dla naszej Spółki:

  1. Go-to-market: w ramach strategii Go-to-Market zespół Field Engineering, a także procesy przedsprzedażowe i wdrożeniowe, przeszły głęboką transformację. Celem tych zmian było nie tylko zwiększenie jakości oferowanych rozwiązań, ale także przyspieszenie ich wdrażania, co bezpośrednio skraca tzw. time to value dla naszych klientów. Minione półrocze przyniosło nam wiele wymiernych efektów, potwierdzających znaczący wzrost kluczowych wskaźników w tym obszarze.
  2. Pozyskanie nowych klientów: pomimo konieczności tymczasowego wstrzymania i ponownego uruchomienia naszego procesu sprzedażowego w celu optymalizacji wewnętrznych procesów, pozyskaliśmy nowych klientów. Co istotne, udało nam się to w momencie, gdy nasze procesy nie działały jeszcze optymalnie, będąc w trakcie usprawniania. Ta zdolność do przyciągania nowych klientów, mimo niedoskonałości procesowych, świadczy o wyjątkowej przewadze konkurencyjnej naszego rozwiązania na rynku docelowym.
  3. Utrzymanie klientów: mimo wyzwań w zakresie zdobywania nowych kontraktów, warto zaznaczyć, że aż 78% naszych przychodów w 2023 wygenerowanych zostało przez klientów pozyskanych w poprzednich latach. Trwała lojalność naszej bazy klientów stanowi potwierdzenie wartości, jaką dostarcza nasze rozwiązanie. Podkreśla to również siłę i stabilność naszego modelu biznesowego.
  4. Restrukturyzacja biznesu i zarządzanie kosztami: w odpowiedzi na napotkane wyzwania, przeprowadziliśmy kompleksową restrukturyzację naszego biznesu, skupiając się na obniżeniu kosztów, w kierunku przygotowań do samofinansowania naszych operacjii. Chociaż ta strategia nie jest preferowanym rozwiązaniem dla zapewnienia długofalowego rozwoju, to jednak umożliwiła nam zachowanie stabilności operacyjnej. Dzięki tej decyzji strategicznej możemy teraz poruszać się po rynku z większą kontrolą i pewnością, efektywnie reagując na zmieniające się warunki.
  5. Skuteczne zarządzanie ceną: rozpoznając, że nasza oferta przynosi klientom dużą wartość przy znacznie niższych kosztach niż alternatywne rozwiązania tj. Palantir, dostosowaliśmy naszą strategię cenową, podnosząc ceny o 40% od stycznia 2024. Równolegle skupiliśmy się na większych projektach, gdzie dziś już ponad dwie trzecie wartości zakwalifikowanej części lejka sprzedażowego to potencjalne kontrakty o wartości przynajmniej 1 miliona dolarów. Ta strategiczna zmiana podwoiła średni rozmiar naszych potencjalnych projektów w ciągu ostatniego roku.
  6. Zrównoważenie przychodów z sektora rządowego i komercyjnego: zrównoważenie naszego portfela potencjalnych kontraktów osiągnęliśmy przez dywersyfikację źródeł zainteresowania, dzięki czemu w 2023 roku już około połowa naszych przychodów pochodziła z sektora komercyjnego, a wśród potencjalnych kontraktów w sektorze komercyjnym dominują czołowe instytucje finansowe.
  7. Uznanie produktu i zwiększenie świadomości marki: platforma DataWalk zdobywa uznanie za innowacyjność i ogromną wartość, jaką przynosi klientom. DAT (DATAWALK) została wyróżniona przez Gartnera w czterech raportach Hype Cycle jako obiecująca technologia, która może wejść do głównego nurtu (tzw. mainstream) w ciągu najbliższych pięciu lat. Pozytywne recenzje naszych klientów na platformie Gartner Peer Insights oraz otrzymane wyróżnienia podkreślają wartość naszej technologii.
  8. Synergia z rewolucją AI: gwałtowny rozwój rynku i przełom w dziedzinie sztucznej inteligencji otwierają dla naszej technologii nowe, niezwykłe możliwości. Połączenie zaawansowanych funkcji AI z naszymi rozwiązaniami grafowymi, w tym gotowymi do użycia narzędziami, tworzy ogromną wartość. Dzięki tej synergii stajemy na czele transformacji w erze sztucznej inteligencji i jesteśmy gotowi wykorzystać jej pełny potencjał.

Patrząc w przyszłość, jestem pełen optymizmu. Strategiczne dostosowania, które wprowadziliśmy, oraz postępy, które osiągnęliśmy, kładą fundament pod zrównoważony wzrost i sukces. Nasze niezachwiane skupienie na innowacji, reakcji na rynek i efektywności operacyjnej będzie nadal nas napędzać.

Dziękuję za Państwa ciągłe wsparcie i wiarę w naszą wizję. Razem jesteśmy gotowi wykorzystać ogromne możliwości, które przed nami stoją, kształtując przyszłość oznaczoną wzrostem, innowacją i sukcesem.

Z wyrazami szacunku,

Paweł Wieczyński

Prezes Zarządu DataWalk S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus