Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Prospekt emisyjny Dino Polska trafił do KNF, planowane IPO w I poł. 2017 r.

Udostępnij

Dino Polska złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem spółki na giełdzie w I połowie 2017 roku. W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące, należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors, podała spółka.

Planowane jest skierowanie oferty zarówno do inwestorów polskich, jak i zagranicznych.

"Uznaliśmy, wspólnie z naszymi obecnymi akcjonariuszami, że obecny etap rozwoju to dobry moment na wprowadzenie akcji spółki na GPW. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, w tym jej harmonogramu zależy od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji na rynku. Oferta publiczna Dino Polska będzie prawdopodobnie największym IPO planowanym w 2017 roku" - powiedział prezes Dino Polska Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.

Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W ub. roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Na koniec listopada 2016 r. sieć Dino obejmowała 608 sklepów, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

"Przez ostatnie lata rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, zwiększając liczbę sklepów naszej sieci ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku. Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno zagęszczanie sieci sklepów w zachodniej części Polski, gdzie jesteśmy już obecni, jak i ekspansję na północ i wschód kraju. Sprzyja nam otoczenie rynkowe i prognozy dla segmentu proximity, w którym działamy, zakładające średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży całego segmentu do roku 2020 na poziomie 8,2%" - podkreślił prezes.

Grupa Dino prowadzi sieć supermarketów proximity. Właścicielem 51% akcji Dino Polska S.A. jest założyciel spółki - Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada Fundusz Polish Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzany przez Enterprise Investors. W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł (wzrost o 23% r/r).