Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Macro Games z Big Blue Marble, będzie produkować gry na Facebook Messenger

Udostępnij

MGS (MGAMES) wspólnie z Big Blue Marble Inc. będzie produkować gry specjalnie dla Facebook Messenger, podała spółka.

"Polska spółka, jako jedna z pierwszych na świecie dołącza do platformy Instant Games. Dzięki nabyciu akcji Big Blue Marble, w 2017 roku stworzy mobilne gry, które udostępni globalnie milionom użytkowników aplikacji Facebook Messenger" – czytamy w komunikacie.

Instant Games, to najnowszy produkt Marka Zuckerberga - CEO Facebooka. Pozwala użytkownikom FB Messenger szybko zagrać w proste gry - dostępne z poziomu aplikacji do komunikacji, podano w informacji.

"Polska spółka w I kwartale 2017 roku opublikuje pierwszą grę, a w całym roku planuje wydać co najmniej kilka. W tym celu, zarząd firmy podpisał umowę z Big Blue Marble Inc. i powołał osobny business unit, który będzie rozwijał gry tylko pod aplikację Facebooka" - czytamy dalej.

"Rozpoczynamy od dwóch developerów, ale docelowo będzie to kilkunastoosobowa jednostka. Planujemy przeznaczyć na rozwój tego działu ponad 1 mln USD" – powiedziała project coordinator w Big Blue Marble Inc. Patrycja Lewicka, cytowana w komunikacie.

"Chcemy wykorzystać globalny zasięg Facebook Messengera i jego ponad miliardową społeczność na całym świecie. […] Po opublikowaniu pierwszych gier, liczymy że użytkownicy Messengera sami między sobą będą rozpowszechniać nasze gry" - dodała prezes Macro Games Agnieszka Zemsta, cytowana w komunikacie.

W pierwszej kolejności, Macro Games stworzy gry dla społeczności anglo- i hiszpańskojęzycznej. W dalszej perspektywie rozwinie projekty na rynki Azji (szczególnie Korei i Japonii). Spółka spodziewa się przychodów w wysokości kilku milionów zł rocznie, wskazano również.

Dotychczas spółka skupiała się przede wszystkim na rozwoju e-sportu w Polsce, wartym już ok. 10 mln USD i rosnącym w tempie 14% rocznie. Zarządza 2 portalami, które zrzeszają wielomilionową społeczność graczy. Pierwszy z nich, to CSCenter.pl poświęcony grze Counter Strike, a drugi - Mycraft.pl - łączy fanów Minecrafta. Obydwa stworzone są w modelu All In One - wszystko, co niezbędne dla graczy w jednym miejscu. Oprócz portali spółka posiada także sklep internetowy oraz 2 wyspy w centrach handlowych, gdzie sprzedaje gadżety związane z Minecraftem i organizuje branżowe wydarzenia. Macro Games jest także strategicznym partnerem Microsoftu w rozwoju Minecrafta w Polsce oraz organizatorem CSCenter League - profesjonalnej ligi e-sportowej, która pozwala rywalizować najlepszym drużynom graczy w Counter Strike, podkreślono w informacji.

Obecnie spółka kończy prace nad najnowszym projektem - szkółką dla młodszych graczy, zaznaczoo także. „Wyposażamy wynajętą przestrzeń w zaawansowany sprzęt do gamingu, w którym uczniowie pod okiem trenerów będą mogli wirtualną rzeczywistością wykorzystywać do nauki, np. fizyki i chemii. A 'po godzinach' będzie to profesjonalne miejsce do grania i spotkań z youtube'rami. Tak jak zapowiadaliśmy ponad pół roku temu: mocno zaznaczyliśmy swoją obecność na rynku e-sportu w Polsce. Teraz chcemy rozwijać nasze rozwiązania na skalę światową. Z zasięgiem Facebooka na pewno będzie to łatwiejsze" – podsumowała prezes Macro Games.

Macro Games to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki. Pozycje na swoim rynku buduje gromadząc w portfelu różne portale internetowe odnoszące się do tematyki gier oraz realizując innowacyjne projekty przeznaczone dla społeczności graczy. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus