ATM przeprowadza działania naprawcze i gruntowną transformację w kierunku "aktywnej sprzedaży", podała spółka.

"Ponad 35,5 mln zł zysku EBITDA osiągnął lider polskiego rynku usług centrów danych w całym 2015 roku. Oznacza to zniżkę o 18% r/r, a głównym powodem takiego stanu rzeczy jest istotny spadek marży generowanej przez segment telekomunikacyjny, w tym przede wszystkim przez transakcje o charakterze nieabonamentowym. Po zmianach w zarządzie spółki na koniec 2015 roku, w firmie wdrożone zostały daleko idące działania naprawcze" - czytamy w komunikacie.

"Obejmując stanowisko prezesa [...], byłem przekonany, że przychodzę do firmy, która oferuje znakomity produkt i działa na bardzo perspektywicznym rynku. Miałem jednak również świadomość, że potrzebuje głębokiej transformacji - od typowej organizacji high-tech do skoncentrowanej w 100% na efektywności procesów sprzedażowych i obsłudze klienta. Od samego początku mojej pracy w ATM wdrażamy w firmie bardzo intensywny program zmian. Nazwaliśmy go roboczo Planem na 100 dni i [...] mogę powiedzieć, że już do tej pory udało nam się wiele osiągnąć" - powiedział prezes Dariusz Terlecki, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że przede wszystkim wprowadzono nowoczesne narzędzia i metody pomiaru efektów w działach handlowych. Przeprowadzono gruntowną optymalizację zatrudnienia, zmiany personalne dotyczyły także kluczowych stanowisk, jak np. dyrektora finansowego.

"Wprowadziliśmy nowe zasady funkcjonowania działu zakupów, jak również uszczelniliśmy proces kontrolingu finansowego. Ponadto wytypowaliśmy konkretne kategorie kosztowe, które - z pomocą zewnętrznego doradcy - są obecnie optymalizowane " - stwierdził prezes ATM.

Jednostkowy zysk netto w 2015 r. wyniósł 5,64 mln zł wobec 8,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 131,48 mln zł wobec 154,46 mln zł.

ATM obsługuje największe banki i telekomy, dysponuje siecią światłowodową o długości ponad 15 tys. km i posiada kilka obiektów data center. Od 2004 r. spółka jest notowana na GPW.