Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Digitree Group prezentuje słabsze wyniki za pierwszy kwartał

Udostępnij

DTR (DIGITREE) opublikowała wstępne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 r. Zgodnie z szacunkowymi danymi, spółka odnotowała w tym okresie spadek przychodów oraz zwiększyła straty w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wskaźnik finansowy I kwartał 2025 I kwartał 2024 Zmiana Zmiana %
Przychody ze sprzedaży 15 837 tys. zł 20 363 tys. zł -4 525 tys. zł -22,2%
EBITDA -142 tys. zł 676 tys. zł -818 tys. zł -
Zysk brutto -879 tys. zł -448 tys. zł -431 tys. zł -
Zysk netto -1 330 tys. zł -723 tys. zł -607 tys. zł -

Jak wyjaśnia spółka, głównym powodem spadku przychodów był brak kontynuacji dodatkowego projektu prowadzonego w ramach segmentu Agencji Digital, który w pierwszym kwartale 2024 roku wygenerował przychody na poziomie 3,54 mln zł, choć miał niewielki wpływ na poziom marży bezpośredniej i EBITDA. Dodatkowo na spadek przychodów wpłynęła niższa sprzedaż w segmencie E-commerce Software House, co spółka tłumaczy trudnymi warunkami rynkowymi w tej branży.

"Na wyniki finansowe Grupy Emitenta w pierwszym kwartale 2025 roku istotny wpływ miały koszty związane z procesem optymalizacji zasobów, obejmującym m.in. świadczenia wynikające z zakończenia współpracy w ramach Grupy Kapitałowej. Obciążenia te wpłynęły negatywnie na wynik okresu, jednak spodziewany efekt tych działań powinien być widoczny w kolejnych kwartałach" - czytamy w komunikacie

Dodatkowo na wynik EBITDA wpłynął poziom nakładów na prace rozwojowe, które zostały całkowicie rozwiązane z końcem 2024 r., podczas gdy w analogicznym okresie poprzedniego roku wyniosły 410 tys. zł.

"Od początku 2024 roku Emitent rozpoczął amortyzację systemów SARE oraz INIS, która zarówno w pierwszym kwartale 2024, jak i 2025 roku, wyniosła nieco ponad 225 tys. zł. Amortyzacja ta miała wpływ na poziom zarówno zysku brutto, jak i netto Grupy" - dodano

Raport za pierwszy kwartał 2025 r. zostanie opublikowany 21 maja 2025 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus