Czy terminal płatniczy to urządzenie, którego funkcjonalność ogranicza się jedynie do przyjmowania płatności kartą, telefonem lub zegarkiem? Być może w przeszłości, jednak teraz przedsiębiorcy stoją przed potencjałem korzystania z ponad 20 usług dodatkowych dostępnych na terminalu. Sprawdźmy, które z nich są najciekawsze.
Usługi związane z obsługą płatności
Zacznijmy od usług związanych bezpośrednio z obsługą płatności, czyli obszarem najbardziej interesującym przedsiębiorców skoncentrowanych na podwyższeniu efektywności biznesu w kontekście finalizacji sprzedaży. Nowoczesny terminal płatniczy przede wszystkim zapewnia nam możliwość obsługi wielu rodzajów płatności bezgotówkowych, od karty debetowej, przez płatności BLIK, aż po płatności mobilne wykonywane za pomocą Apple Pay i Google Pay.
To jednak nie wszystko. Terminale dostępne w ofercie zapewniają także możliwość preautoryzacji płatności, przyjmowania płatności w walucie klienta, a nawet moduł Cashback, który pozwala na wypłatę gotówki klientowi. Dla właścicieli hoteli lub wypożyczalni samochodowych z pewnością interesująca będzie usługa MO/TO. To forma obciążenia rachunku bez fizycznej obecności karty i jej posiadacza. Na potrzeby zdalnego rezerwowania usług, terminal z usługą MO/TO sprawdzi się doskonale.
Usługi wspierające biznes
Czas na usługi wbudowane w terminalu, które służą przede wszystkim nam - przedsiębiorcom. Wśród wielu dostępnych modułów wspierających efektywność biznesu i ułatwiających zarządzanie firmą, na szczególną uwagę zasługują przede wszystkim moduły:
- Moja pożyczka - funkcja przydatna dla przedsiębiorców, którzy operują w konkurencyjnych, nieprzewidywalnych sektorach. Pożyczka przygotowana dla klientów PeP uwzględniająca stałą prowizję, spersonalizowaną ofertę i bezobsługową spłatę rat rozliczaną automatycznie na bazie dziennych obrotów z terminala.
- Moja paczka - moduł wspierający obsługę paczek DHL, DPD, Poczty Polskiej i GLS. Dzięki rozszerzeniu profilu usług nasza placówka zyska na większym ruchu klientów, a co za tym idzie, także większej sprzedaży.
- Moje napiwki - możliwość wbudowania opcji napiwków dla obsługi pobieranych na etapie opłacania przez klienta rachunku. Wszystko bez konieczności noszenia fizycznej gotówki.
To oczywiście nie wszystko. Za pomocą jednego terminala przedsiębiorca może także bez problemu zarządzać integracjami IT z innymi systemami, a także zyskać kontrolę nad zespołem, ewidencjonując logowanie poszczególnych kasjerów.
Usługi dodatkowe w terminalu płatniczym
W jaki sposób możemy zapewnić wygodę klientom, jednocześnie zwiększając swój własny potencjał sprzedażowy? Odpowiedź jest prosta - usługi dodatkowe, które nie tylko zwiększają repozytorium świadczonych przez nas usług, ale także dają klientowi coś, czego nie dostanie u konkurencji.
Przykład? Terminal płatniczy z modułem kart lojalnościowych i kuponów rabatowych pozwoli w szybki i efektywny sposób odczytywać dane karty klienta, dzięki czemu otrzyma on odpowiednią obniżkę ceny lub rabat. Terminal może także obsługiwać karty flotowe, karty podarunkowe, a nawet startery telefoniczne czy system płatności PaySafeCard.
Ile kosztuje nowy terminal płatniczy?
Jak zatem widać, terminal płatniczy to rozwiązanie, którego funkcjonalność nie ogranicza się jedynie do przyjmowania płatności bezgotówkowy. To baza, która łączy w sobie przeróżne usługi ułatwiające prowadzenie biznesu, a także zwiększające jakość i satysfakcję z obsługi klienta.
Pozostaje pytanie - ile to kosztuje? I tutaj mamy dla nowych klientów doskonałą wiadomość. W ramach programu Polska Bezgotówkowa każdy przedsiębiorca nieposiadający terminalu płatniczego będzie mógł odebrać swoje urządzenie bezpłatnie, na okres jednego roku. Co więcej, oprócz darmowego korzystania, nie musimy także obawiać się prowizji od sprzedaży - ta również przez pierwszy rok będzie zerowa. Jeśli zatem rozważamy wdrożenie płatności bezgotówkowych w firmie, to właśnie teraz będzie ku temu najlepszy czas.