The Farm 51 Group S.A., notowany na rynku NewConnect producent gier wideo, otrzymał decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego. Jego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.
Projekt F51 (FARM51) zakłada opracowanie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (UAV), operujących w warunkach zakłóceń radioelektronicznych. Efekty prac B+R znajdą zastosowanie zarówno w grach komputerowych, jak i w profesjonalnych symulatorach szkoleniowo-treningowych. Technologia rozwijana będzie na bazie silnika Unreal Engine 5, z uwzględnieniem czynników takich jak praca radarów, systemy zagłuszania, warunki pogodowe i teren.
– Otrzymane wsparcie to potwierdzenie, że nasz projekt ma realną wartość technologiczną i rynkową. Wpisuje się w globalny trend wykorzystania dronów i środowisk symulacyjnych zarówno w grach, jak i zastosowaniach profesjonalnych. Dofinansowanie z FENG pozwala nam realizować ten ambitny cel z większą skalą – mówi Kamil Bilczyński, dyrektor kreatywny i kierownik badań i rozwoju w The Farm 51.
Od dekady, w ramach działań badawczo-rozwojowych, The Farm 51 rozwija unikalne rozwiązania technologiczne.
Spółka kontynuuje równolegle rozwój kluczowego tytułu – Chernobylite 2: Exclusion Zone. Produkcja, udostępniona w marcu 2025 r. w trybie wczesnego dostępu (Early Access) na platformie Steam, wygenerowała w niespełna miesiąc ok. 160 tys. USD przychodu brutto (ponad 109 tys. USD netto). Jednocześnie kampania promocyjna gry objęła również pierwszą część Chernobylite – jej sprzedaż wraz z dodatkami przyniosła 148 tys. USD zysku brutto i blisko 104 tys. USD zysku netto.
W kwietniu spółka wdrożyła pierwszą dużą aktualizację gry, tzw. „megapatch”, obejmującą m.in. poprawę lokalizacji językowych, wymianę AI-voice na nagrania aktorskie oraz dodanie nowych funkcji zgodnych z celami kampanii crowdfundingowej. Na najbliższe miesiące zapowiedziano pięć kolejnych dużych aktualizacji oraz premierę wersji konsolowych na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.