Skrócenie cyklu sprzedaży, rozwój oferty dostosowanej do małych i średnich firm oraz nowe narzędzia motywowania dla influencerów – to tylko niektóre kierunki rozwoju One2tribe. Notowana na NewConnect spółka technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach wspierających zaangażowanie w dużych zespołach ogłosiła aktualizację strategii. Zmiany są odpowiedzią na kluczowe wyzwania, które Spółka zidentyfikowała w toku współpracy z międzynarodowymi korporacjami, a także wynikiem dynamicznego wzrostu nowych segmentów działalności.
– Przyjęta strategia O2T (ONE2TRIBE) to odpowiedź na potrzeby rynku i dostosowanie do zmieniającego się rynku i technologii (a w szczególności AI). Przez lata rozwijaliśmy się w oparciu o dostarczanie zaawansowanych rozwiązań wspierających wydajność i zaangażowanie w dużych organizacjach. Model ten zapewnił stabilny rozwój i silną pozycję w segmencie Enterprise, ale wiąże się z ograniczeniami wzrostu m.in. z długim cyklem sprzedaży i złożonymi etapami wdrożenia. Zamierzamy kontynuować współpracę z dużymi korporacjami i rozszerzać nasze działanie w tym obszarze. Przede wszystkim jednak postanowiliśmy zaoferować system dla mniejszych organizacji, czy wręcz kilkuosobowych zespołów. W obszarze motywacji mają one często podobne wyzwania co korporacje. Dlatego otwieramy nowy rozdział, który daje One2tribe kolejne możliwości skalowania w Polsce i na rynkach międzynarodowych.– mówi Wojciech Ozimek, Wiceprezes Zarządu One2tribe S.A.
Jednym z kluczowych działań jest skrócenie cyklu sprzedaży w segmencie Enterprise, który dziś może trwać nawet kilkanaście miesięcy. Spółka pracuje nad komercjalizacją nowego narzędzia analitycznego (obecnie w fazie MVP, prototypowego wdrożenia w jednej z firm), które pozwala klientowi precyzyjnie oszacować potencjał zespołu na bazie wskaźników wydajności i danych o aktywności pracowników. Jednocześnie One2tribe uruchomiło proces ciągłej certyfikacji i testowania swojej technologii pod kątem działów bezpieczeństwa i tzw. compliance. Działania te pozwolą skrócić czas negocjacji z dużymi organizacjami – z jednej strony pokazując klarownie wartość produktu (jakiej poprawy efektywności/ zysków może spodziewać się Klient), a z drugiej zabezpieczając organizację pod kątem standardów wdrożeń IT. Firma pracuje także nad dalszym usprawnieniem procesów sprzedaży i obsługi klienta.
Równolegle Spółka rozwija wersję swojej platformy dedykowaną sektorowi MŚP. Nowa odsłona narzędzia będzie dostępna już dla zespołów liczących 5–10 osób i obejmie uproszczoną funkcjonalność, szybki start, zintegrowany system nagród oraz wsparcie AI w definiowaniu celów. Produkt ma trafić na rynek w II kwartale 2025 r., wspierany przez zestaw materiałów edukacyjnych dla menedżerów
i kierowników zespołów. Rozwiązanie wspierane będzie przez narzędzia AI i predefiniowane szablony adresujących wyzwania małych firm i organizacji.
Dynamicznie rozwijającym się obszarem, który zyskuje strategiczne znaczenie, jest rynek mikro-influencerów. W ciągu ostatniego roku współpracy z Klientem rozwiązania One2tribe doprowadziły do wzrostu aktywnych influencerów o 250%, a prawie wszyscy z nich (95%) kontynuują przyjmowanie próbek towarowych i udział w programach (w przypadku całego rynku wskaźnik ten jest przeszło 10 krotnie niższy). W odpowiedzi na ten trend, Spółka rozwija produkt oparty o agenta AI, który umożliwia automatyczną weryfikację treści w social mediach zgodnie z wytycznymi kampanii.
– Zainteresowanie influencerów, ich aktywność i lojalność przeszły Klienta i nasze oczekiwania. Automatyzacja procesów, w tym oceny treści publikowanych na podstawie wytycznych kampanii, daje nam możliwość oferowania na rynku nowego modelu biznesowego, który pozwoli na obsługę kampanii na znacznie większą skalę, przy zachowaniu rentowności. To segment o dużym potencjale (trzykrotny wzrost rynku w ciągu ostatnich pięciu lat) i realnym przełożeniu na przychody. – komentuje Radosław Sosnowski, Prezes Zarządu One2tribe S.A.
Spółka w dalszym ciągu koncentruje się na skalowaniu działalności za granicą, w szczególności na rynku francuskim, z uwagi na to, że w Polsce współpracuje już z takimi firmami jak L’Oréal, Orange, Play/Iliad i Sanofi. Dołączenie do Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP) umożliwi budowę lokalnego zespołu handlowego i pogłębienie współpracy w ramach międzynarodowych struktur obecnych klientów. Jednocześnie trwa proces rozwoju oferty spółki zależnej Logis2tribe, która odpowiada za logistykę nagród – celem jest uruchomienie jej własnych kanałów sprzedaży w modelu B2B i e-commerce, co pozytywnie wpłynie na efektywność operacyjną i wynik Grupy.
– Zamykamy etap porządkowania struktury Grupy, na bazie doświadczeń systematyzujemy wiedzę w celu udostepnienia Klientom, wzmacniamy możliwości technologiczne naszej platformy i otwieramy się na nowe kierunki rozwoju. Dzięki konsekwentnej automatyzacji, dywersyfikacji produktów i ekspansji zagranicznej, One2tribe wchodzi w nową fazę skalowania działalności z wyraźnym celem dynamicznego wzrostu wyników finansowych w kolejnych latach. – podsumowuje Radosław Sosnowski.
Zmiany w przyjętej strategii oznaczają również konkretne działania operacyjne i finansowe. One2tribe planuje ewolucję technik sprzedażowych, w tym rozwój sprzedaży internetowej w modelu SaaS, sprzedaży wspieranej przez szkolenia i webinary, a także rozbudowę zespołu handlowego o kolejne osoby. Spółka rozważa również nowe formaty komunikacji z rynkiem – w szczególności współpracę z instytucjami edukacyjnymi oraz wykorzystanie kompetencji akademickich i trenerskich obecnych pracowników w działaniach contentowych i szkoleniowych. Nowy model edukacyjny jest obecnie w fazie planowania.
Zaktualizowana strategia zakłada również zmianę podejścia do finansowania. Do tej pory Spółka koncentrowała się na wzroście organicznym i ograniczaniu zobowiązań. W świetle planów ekspansji zagranicznej oraz rozwoju dedykowanych rozwiązań dla rynku mikro-influencerów, One2tribe w kolejnych latach rozważa pozyskanie dodatkowego finansowania. Równocześnie w planach jest wdrożenie nowego programu motywacyjnego dla całego zespołu, który ma wspierać realizację celów strategicznych.