Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMC zakończyło wiosenną kampanię siewną

Udostępnij

IMC, notowana na GPW spółka rolnicza sfinalizowała prace związane z siewem upraw jarych we wszystkich gospodarstwach należących do Grupy. Przedstawiciele spółki podkreślają, że pomimo trudnych warunków pogodowych i wojennych, kampania zakończyła się w odpowiednim czasie z punktu widzenia agronomii.  

W dniu 21 maja IMC zakończyła rozpoczęte 16 kwietnia prace na polach związane z siewem upraw jarych. Firma zasiała 24,8 tys. ha słonecznika i 65,1 tys. ha kukurydzy. Uprawy zajmują zbliżoną powierzchnię do wartości z ubiegłego roku (65,7 tys. ha – kukurydza i 24,3 tys. ha słonecznik).

"Zakończyliśmy tegoroczną kampanię siewną w terminie zbliżonym do optymalnego. Było to trudne, ponieważ znacznie spowolniła nas nietypowo zimna i deszczowa pogoda w maju oraz częste alarmy przeciwlotnicze. Niemniej jednak sezon siewny nie został opóźniony dzięki skoordynowanej pracy całego bloku produkcyjnego, a także modernizacji naszych siewników i innego sprzętu oraz związanemu z tym wzrostowi produktywności. Teraz skupimy się na ochronie naszych upraw przed chwastami i szkodnikami, a także na przygotowaniach do zbiorów"

- powiedział Bogdan Kriwickij, dyrektor operacyjny IMC.

IMC (IMCOMPANY) w tym i ubiegłym roku poczyniła znaczące inwestycje w odnowienie i modernizację parku maszynowego. W szczególności firma zakupiła duże ciągniki John Deere serii 8R 410 i 340, ciągniki New Holland T8 435 (o mocy ponad 400 KM) z systemami automatycznego kierowania John Deere. IMC zmodernizowała również wszystkie swoje siewniki wdrażając technologie Precision Planting i Air Vac firmy Horsch, które pomogą zwiększyć produktywność siewu o 20-30%, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich parametrów technologicznych i bez utraty jakości siewu.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus