Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Agora odnotowała 9,2 mln zł straty netto w pierwszym kwartale 2025 r.

Udostępnij

W pierwszym kwartale 2025 r. Grupa Agora osiągnęła rekordowe dla tego okresu przychody reklamowe. Do ich wzrostu w szczególności przyczyniły się reklama zewnętrzna, kinowa i prasowa, które wykazały większą dynamikę wzrostu niż rynek. Wyższe niż rok wcześniej całkowite przychody zanotowały segmenty Reklama Zewnętrzna oraz Radio. Zysk spółki na poziomie EBITDA wyniósł 53 mln zł, a zysk na poziomie EBIT – 6,4 mln zł.

W pierwszym kwartale 2025 r. całkowite przychody AGO (AGORA) wyniosły 349,3 mln zł. Wpływy ze sprzedaży usług reklamowych Grupy zwiększyły się o 3,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. i wyniosły 163,6 mln zł.

Biznesem, w którym wpływy reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Reklama Zewnętrzna. Wpływy reklamowe tego segmentu wzrosły o 12% do poziomu 41,2 mln zł. Na ich pozytywną dynamikę najistotniej wpłynęły przychody z kampanii realizowanych na nośnikach typu digital, citylight oraz city transport. AMS pozostaje liderem rynku OOH w Polsce oraz najszybciej rosnącym graczem na rynku digital OOH – przychody firmy w tym obszarze wzrosły aż o 40% rok do roku.

Kolejnym segmentem, w którym wpływy reklamowe w pierwszym kwartale 2025 r. były wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku, był segment Radio. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 4,8% do 74,8 mln zł. Wyższe były także wpływy cyfrowe segmentu – o 11,5% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r. Zwiększyły się zarówno przychody z reklamowych usług internetowych, jak i przychody z tytułu sprzedaży subskrypcji Premium TOK FM. Serwis radiozet.pl jest liderem wśród serwisów stacji radiowych, z wynikiem o ponad milion realnych użytkowników więcej od rmf.fm.

W pierwszym kwartale 2025 r. segment Film i Książka odnotował zysk zarówno na poziomie EBIT – 17,9 mln, jak i na poziomie EBITDA – 39,2 mln. Spadek przychodów odnotowała działalność kinowa, która mimo to stanowiła największą kategorię przychodów tego segmentu. Zmniejszyły się przychody ze sprzedaży biletów oraz ze sprzedaży barowej w kinach, przy jednoczesnym wzroście wpływów ze sprzedaży reklam w kinach Helios. Gorszy wynik niż w ubiegłym roku ma związek z wysoką bazą porównawczą z pierwszego kwartału 2024 r., kiedy w kinach wysoką frekwencję notowały filmy „Akademia Pana Kleksa” (2,5 mln widzów) i „Diuna 2” (1,5 mln widzów). Według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 13 mln i była niższa o 17,7% rok do roku. Wzrosły także przychody Wydawnictwa Agora.

W pierwszym kwartale 2025 r. segment Prasa Cyfrowa i Drukowana odnotował wyższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Głównym czynnikiem, który pozytywnie wpłynął na te rezultaty, był spadek kosztów operacyjnych. W tym czasie „Gazeta Wyborcza” utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych. Segment odnotował również wyższe przychody ze sprzedaży reklam – o 6,3%, głównie dzięki większym wpływom reklamowym w papierowej wersji dziennika.

W pierwszym kwartale 2025 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora spadły o prawie 6% do 342,9 mln zł. Spadek kosztów operacyjnych w tym czasie odnotowały segmenty Prasa Cyfrowa i Drukowana, Film i Książka, a także Internet. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus