Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strata operacyjna PMPG wzrosła do 1,9 mln zł. "Wynik odzwierciedla etap intensywnych inwestycji"

Udostępnij

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, opublikował wyniki za I kw. 2025 r. W ciągu pierwszych miesięcy br. Grupa dalej skupiała się na sumiennej realizacji założeń strategii budowy zdywersyfikowanego portfela dóbr cyfrowych oraz rozwoju aktywów poprzez inwestycje zewnętrzne. W analizowanym okresie osiągnęła 7,34 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA, który wyniósł -1,72 mln PLN, odzwierciedla etap intensywnych inwestycji w nowe obszary działalności. Efektem realizacji nowej strategii jest również wzrost średniej liczby realnych użytkowników na portalach należących do Grupy. Na koniec marca rozpoczął się kolejny etap rozwoju tzn. 31.03.2025 oficjalnie rozpoczęła się oferta publiczna akcji Do Rzeczy SA.

- Nie zwalniamy tempa w realizacji kolejnych etapów strategii. Kolejny kwartał przynosi nam pozytywne informacje. Tak jak w przypadku wyników rocznych, widzimy gwałtowne wzrosty na naszych portalach.  Wprost.pl znacząco wzrósł w ilości odsłon – 37,2 mln w I kw. 2025 r. wobec 23,2 mln w I kw. 2024 r., a jeśli chodzi o unikalnych użytkowników to wzrost oscylował w okolicach 75%, co przekłada się na 4,3 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w ciągu I kw. 2025 r. – podsumowuje Katarzyna Gintrowska, Prezes Zarządu PMPG Polskie Media.

PGM (PMPG) stale pracuje nad dynamicznym rozwojem swoich portali. Jednym z takich zabiegów jest oferta publiczna Do Rzeczy SA. Dzięki pozyskanemu kapitałowi rozwinięte zostaną m.in. kanał Do Rzeczy na platformie Youtube oraz redakcja portalu dorzeczy.pl. Ze szczegółami strategii rozwoju można zapoznać się w memorandum i prezentacji inwestycyjnej.

- W projektach sygnowanych logiem Do Rzeczy widzimy ogromny potencjał. W każdym miesiącu portal zbiera średnio 27 mln odsłon oraz blisko 4 mln unikalnych użytkowników, a kanał na Youtube notuje w każdym miesiącu przyrosty średnio o 10 tys. subskrybentów, a dziś jest ich ponad 95 tys. Dlatego na koniec I kwartału ruszyliśmy z publiczną emisją. Chcemy wynagrodzić zaufanie naszych czytelników i dać im realną szansę na bycie częścią zespołu tworzącego jeden z najbardziej opiniotwórczych tygodników w Polsce. Dzięki emisji i debiutowi na NewConnect będziemy mogli pilnie zrealizować ich sugestie na temat rozwoju projektów spod marki Do Rzeczy. – dodaje Katarzyna Gintrowska.

- W kwestii nowego kontentu należy podkreślić ogromny sukces portalu smaki.pl. Portal został uruchomiony w marcu zeszłego roku, a w każdym miesiącu notuje ponad 6,5 mln odsłon. Kolejnym sukcesem jest to, że nieprzerwanie od września zeszłego roku utrzymuje się w dziesiątce najczęściej odwiedzanych portali kulinarnych w Polsce. – podkreśla Katarzyna Gintrowska.

Wartym odnotowania jest fakt, iż w pierwszym kwartale spółka, wraz z podmiotami zależnymi, prowadziła intensywne przygotowania mające na celu zawarcie umowy na opracowanie innowacyjnej platformy social-mediowo-newsowej wykorzystującej sztuczną inteligencję. Umowa została sfinalizowana w II kw. 2025 r. a zakres projektu obejmuje badania przemysłowe oraz prace rozwojowe. Całkowity maksymalny koszt realizacji Projektu wynosi 20 187 054,20 zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus