PCF Group poinformowała o zawieszeniu dalszych prac nad projektem gry Bifrost oraz wstrzymaniu rozwoju projektu Gemini. Decyzje te pociągną za sobą redukcję zatrudnienia obejmującą ponad 60 osób.
Zawieszenie projektu Bifrost nastąpiło 1 czerwca 2025 r. po przeprowadzonej przez zarząd analizie przepływów pieniężnych grupy kapitałowej. Analiza wykazała brak perspektyw na zapewnienie środków finansowych i zasobów organizacyjnych potrzebnych do dalszej produkcji i wydania gry. Projekt Bifrost był realizowany w modelu self-publishing, gdzie grupa działała jako wydawca, finansując produkcję ze środków własnych.
Problemy z projektem Bifrost wynikają bezpośrednio z sytuacji dotyczącej drugiej gry - projektu Gemini. Gemini był realizowany dla Square Enix Limited w modelu work-for-hire na podstawie umowy produkcyjno-wydawniczej. Po upływie okresu obowiązywania dotychczasowej umowy wykonawczej, Square Enix nie przedstawiło PCF Group projektu kolejnej umowy, która miałaby obejmować dalsze etapy produkcji.
Zarząd PCF Group wskazuje na brak komunikacji ze strony Square Enix dotyczącej woli kontynuacji lub zakończenia projektu Gemini. Ta sytuacja doprowadziła do powstania niepewności co do intencji wydawcy w sprawie dokończenia gry.
"Zarząd ocenia, że dalsza współpraca pomiędzy Grupą i Wydawcą nad realizacją projektu Gemini jest wątpliwa" - dodano
W związku z wstrzymaniem prac nad projektem Gemini, zarząd podjął decyzję o redukcji zespołu deweloperskiego dedykowanego temu projektowi. Działania te są częścią szerszych problemów finansowych, które doprowadziły również do zawieszenia projektu Bifrost.
PCF Group wcześniej informowała o trudnościach z projektem Bifrost, w grudniu 2024 r. ograniczając zespół deweloperski, a w kwietniu 2025 r. tworząc odpisy aktualizujące wartość aktywów związanych z projektem.