Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PTWP wypłaci dywidendę i planuje skup akcji

Udostępnij

Walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki PTWP zdecydowało o przeznaczeniu 6,4 mln zł z jednostkowego zysku za 2024 r. oraz 2,6 mln zł z kapitału zapasowego na wypłatę dywidendy. Oznacza to wypłatę 7,28 zł brutto na jedną akcję. Przy obecnym kursie wynoszącym 98 zł daje to stopę dywidendy w wysokości 7,43 proc.  Dzień dywidendy został wyznaczony na 8 lipca br., a wypłata nastąpi 16 lipca. Akcjonariusze podjęli również uchwałę o upoważnieniu zarządu do przeprowadzenia programu skupu akcji własnych. Decyzję o przeprowadzeniu programu skupu akcji własnych podejmie zarząd spółki, który jest upoważniony w tym zakresie do końca czerwca 2030 roku. Program zakłada możliwość nabycia do 30 tys. akcji, stanowiących maksymalnie 2,42% kapitału zakładowego spółki, po cenie nie wyższej niż 90 zł za akcję. Łączna kwota przeznaczona na realizację programu, wraz z kosztami transakcyjnymi, wynosi do 2 mln zł.

– Stabilna sytuacja finansowa oraz rosnące wyniki operacyjne przekładają się na sukcesywny wzrost wartości spółki. Jesteśmy przekonani, że systematyczne budowanie wartości dla akcjonariuszy powinno iść w parze z udziałem w wypracowanym zysku, dlatego regularnie wraz ze wzrostem wskaźników finansowych podnosimy również kwotę dywidendy. Obecny poziom notowań spółki odzwierciedla zaufanie inwestorów i efekty konsekwentnie realizowanej strategii wzrostu. Skup akcji własnych to elastyczne narzędzie budowania wartości dla akcjonariuszy. Daje nam możliwość reagowania na rynkowe okazje, zarówno w kontekście atrakcyjnej wyceny akcji, jak i ewentualnych celów akwizycyjnych. Wprowadzenie limitu cenowego na poziomie 90 zł tworzy przestrzeń do stabilizacji i utrzymania wysokiej wyceny akcji na rynku – co ma szczególne znaczenie w kontekście dalszych planów rozwojowych i ewentualnych transakcji akwizycyjnych – komentuje Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP.

Rok 2024 był rekordowy pod względem skali działalności Grupy PTW (PTWP). Po raz pierwszy w historii skonsolidowane przychody ze sprzedaży przekroczyły poziom 100 mln zł, osiągając 103 mln zł (+21,4% r/r). EBITDA wzrosła do 9 mln zł (+13,1% r/r), natomiast zysk netto wyniósł 2,8 mln zł – nieznacznie mniej niż rok wcześniej (3,3 mln zł), co było efektem jednorazowego odpisu aktualizującego wartość udziałów w spółce Farmer Direct sp. z o.o.

W I kwartale 2025 r. Grupa PTWP kontynuowała dynamiczny rozwój, notując skonsolidowane przychody na poziomie 23,81 mln zł (+19,4% r/r). EBITDA wyniosła 2,16 mln zł (wobec ujemnego wyniku 0,68 mln zł rok wcześniej), a zysk netto osiągnął rekordowe 1,34 mln zł – najlepszy wynik pierwszego kwartału w historii Grupy. Na koniec marca br. PTWP dysponowała gotówką w wysokości 26 mln zł, co zapewnia spółce stabilność finansową i możliwość dalszych inwestycji wzrostowych.

W pierwszym półroczu 2025 r. Grupa PTWP zrealizowała szereg prestiżowych wydarzeń, takich jak: EEC Trends, 4 Design Days, Property Forum Miasta i Regiony, Kongres Wyzwań Zdrowotnych, Future Retail Congress czy ExpoGołębie. 23-25 kwietnia 2025 r. w Katowicach odbył się XVII Europejski Kongres Gospodarczy. Największe wydarzenie biznesowe Europy Centralnej zgromadziło 18 000 gości stacjonarnie i online. W ramach Kongresu odbyło się 200 sesji tematycznych, z udziałem ponad 1300 prelegentek i prelegentów – liderów opinii, przedstawicieli biznesu, nauki i administracji publicznej z Polski i zagranicy.

W drugiej połowie 2025 roku Grupa planuje organizację kolejnych kluczowych wydarzeń branżowych, a zarządzane przez nią obiekty – katowicki Spodek oraz Międzynarodowe Centrum Kongresowe – notują niemal pełne obłożenie kalendarza rezerwacyjnego. Jesienią przewidywane są weekendy, w których równolegle odbywać się będzie nawet 5–6 wydarzeń. Rocznie w obu obiektach odbywa się ponad 700 wydarzeń, przyciągających ponad milion uczestników – od kongresów i konferencji po koncerty, targi i wydarzenia sportowe. Wśród zaplanowanych projektów znalazły się m.in. IV Kongres Ginekologii Operacyjnej, Zjazd Polskiego Towarzystwa Neurochirurgów, PRECOP, Energy Days, Toolex, ExpoWelding oraz konferencja „Przemysł dla Obronności”.

Grupa PTWP umacnia także swoją pozycję w sektorze medialnym. Portale internetowe Grupy PTWP odwiedza 27 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, co plasuje PTWP w czołówce polskich mediów biznesowych.

Segment wydarzeń własnych oraz zarządzania obiektami to ważne filary naszego modelu biznesowego. Utrzymujemy wysokie obłożenie obiektów i stale rozwijamy portfolio autorskich wydarzeń, odpowiadając na potrzeby rynku i partnerów. Tworzymy też jakościowe, wiarygodne portale internetowe, to właśnie sektor online pozwala na skuteczne skalowanie. Naszymi celami są dalszy, konsekwentny rozwój i zwiększanie rentowności – podkreśla Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus