Zgodnie z szacunkowymi danymi, w drugim kwartale 2025 roku Grupa WTN (WITTCHEN) osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 113,4 mln zł. To oznacza wzrost o 0,5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
Sprzedaż do klientów detalicznych w drugim kwartale przekroczyła 97 mln zł, co przekłada się na wzrost o 1,8% rok do roku. Natomiast przychody w segmencie B2B wyniosły 16,3 mln zł, to jest o 6,2% mniej r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła 207,1 mln zł i była wyższa o 0,7% niż rok wcześniej.
Podobnie jak w poprzednim kwartale, zmiana wyniku rok do roku w segmencie sprzedaży hurtowej odzwierciedla wdrożoną w 2025 roku modyfikację modelu współpracy z platformami typu marketplace. Obecnie część sprzedaży realizowanej za pośrednictwem jednej z wiodących platform dostarczana jest do klientów końcowych bezpośrednio przez Spółkę, co klasyfikowane jest jako sprzedaż detaliczna. Taki model dystrybucji – oparty na dostawach bezpośrednio z magazynów Grupy WITTCHEN – pozwala na uzyskiwanie wyższych marż
i większą kontrolę nad ofertą produktową.
– Drugi kwartał nie przyniósł istotnych zmian w nastrojach konsumentów, co potwierdzają dane o sprzedaży detalicznej w Polsce i w innych krajach Europy. W niektórych krajach, tak jak inni wiodący detaliści, widzieliśmy ponadto efekt wyjątkowo niskich temperatur notowanych w maju. Generujemy rosnące wolumeny i obserwujemy wzrosty sprzedaży w niektórych kanałach, jednakże wartość sprzedaży w przeliczeniu na złote pozostaje na poziomach zbliżonych do ubiegłorocznych. Częściowo to efekt większej sprzedaży produktów o jednostkowej niższej wartości, a częściowo wynik umocnienia się złotego wobec innych walut regionu. Stale pracujemy nad poprawą na sprzedaży poprzez marketplace’y oraz przyglądamy się rentowności sprzedaży salonów zagranicznych – informuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Szacunkowe przychody Grupy Wittchen za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2025 roku
(mln zł) |
2Q 2025 |
2Q 2024 |
Zmiana r/r |
1H 2025 |
1H 2024 |
Zmiana r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
Segment detaliczny* |
97,1 |
95,4 |
1,8% |
184,2 |
180,2 |
2,2% |
Segment B2B** |
16,3 |
17,4 |
-6,2% |
22,9 |
25,5 |
-10,2% |
Przychody razem*** |
113,4 |
112,8 |
0,5% |
207,1 |
205,8 |
0,7% |
*Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.
**Segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych.
*** Pozycja „razem” oraz „zmiana” przeliczona bez zaokrągleń, stąd ewentualne różnice.