Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Jędrzej Wittchen: Drugi kwartał nie przyniósł istotnych zmian w nastrojach konsumentów

Udostępnij

Zgodnie z szacunkowymi danymi, w drugim kwartale 2025 roku Grupa WTN (WITTCHEN) osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 113,4 mln zł. To oznacza wzrost o 0,5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Sprzedaż do klientów detalicznych w drugim kwartale przekroczyła 97 mln zł, co przekłada się na wzrost o 1,8% rok do roku. Natomiast przychody w segmencie B2B wyniosły 16,3 mln zł, to jest o 6,2% mniej r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła 207,1 mln zł i była wyższa o 0,7% niż rok wcześniej.

Podobnie jak w poprzednim kwartale, zmiana wyniku rok do roku w segmencie sprzedaży hurtowej odzwierciedla wdrożoną w 2025 roku modyfikację modelu współpracy z platformami typu marketplace. Obecnie część sprzedaży realizowanej za pośrednictwem jednej z wiodących platform dostarczana jest do klientów końcowych bezpośrednio przez Spółkę, co klasyfikowane jest jako sprzedaż detaliczna. Taki model dystrybucji – oparty na dostawach bezpośrednio z magazynów Grupy WITTCHEN – pozwala na uzyskiwanie wyższych marż
i większą kontrolę nad ofertą produktową.

– Drugi kwartał nie przyniósł istotnych zmian w nastrojach konsumentów, co potwierdzają dane o sprzedaży detalicznej w Polsce i w innych krajach Europy. W niektórych krajach, tak jak inni wiodący detaliści, widzieliśmy ponadto efekt wyjątkowo niskich temperatur notowanych w maju. Generujemy rosnące wolumeny i obserwujemy wzrosty sprzedaży w niektórych kanałach, jednakże wartość sprzedaży w przeliczeniu na złote pozostaje na poziomach zbliżonych do ubiegłorocznych. Częściowo to efekt większej sprzedaży produktów o jednostkowej niższej wartości, a częściowo wynik umocnienia się złotego wobec innych walut regionu. Stale pracujemy nad poprawą na sprzedaży poprzez marketplace’y oraz przyglądamy się rentowności sprzedaży salonów zagranicznych – informuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.

Szacunkowe przychody Grupy Wittchen za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2025 roku

(mln zł)

2Q 2025

2Q 2024

Zmiana r/r

1H 2025

1H 2024

Zmiana r/r

Segment detaliczny*

97,1

95,4

1,8%

184,2

180,2

2,2%

Segment B2B**

16,3

17,4

-6,2%

22,9

25,5

-10,2%

Przychody razem***

113,4

112,8

0,5%

207,1

205,8

0,7%

*Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.

**Segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych.

*** Pozycja „razem” oraz „zmiana” przeliczona bez zaokrągleń, stąd ewentualne różnice.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus