PCO (PEPCO), sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, która prowadzi ponad 3 900 sklepów pod marką Pepco w całej Europie, publikuje dziś wybrane wyniki za III kwartał roku obrotowego 2025, zakończony 30 czerwca 2025 r.1
PODSUMOWANIE
Po sprzedaży Poundland zakończonej 12 czerwca 2025 r., poniższe podsumowanie dotyczy Nowej Grupy Pepco (Pepco i Dealz Poland), chyba że zaznaczono inaczej.
- W III kw. Nowa Grupa Pepco osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 1,1 mld euro, przy wzroście przychodów o 7,7% wobec zeszłego roku (przy stałym kursie walutowym)
- Przychody Nowej Grupy Pepco w ujęciu porównywalnym (LFL) wzrosły o 2,6% w III kw., w obu markach
- Pepco odnotowało wzrost przychodów LFL w III kwartale o 2,4% – to trzeci z rzędu kwartał wzrostu LFL dla tej marki. Wyniki były napędzane konsekwentną realizacją strategii, na którą złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment, co przyczyniło się do wzrostu wolumenu sprzedaży w tym okresie. Wynik na sprzedaży LFL Pepco w III kwartale – z wyłączeniem FMCG – wzrósł jeszcze bardziej, o 4,8%, co potwierdza naszą zapowiedzianą strategię podczas Dnia inwestora, dotyczącą wyjścia z segmentu FMCG do końca roku finansowego 2025
- Dealz zanotował solidne wyniki w zakończonym kwartale, ze sprzedażą LFL rosnącą o 5,8 %, z dodatnią zmianą popytu na produkty spożywcze i codziennego użytku
- Marża brutto Nowej Grupy Pepco w III kw. r. obr. 2025 poprawiła się o 180 punktów bazowych rok do roku, dzięki solidnym postępom osiąganym przez Pepco
- 45 otwarć netto sklepów Pepco i Dealz w III kw. r. obr. 2025 odzwierciedlało w dużej mierze otwarcia Pepco w Europie Środkowej i Wschodniej. Łącznie Nowa Grupa Pepco na koniec III kw. miała 4 276 sklepów
- Zarząd ogłasza dziś rozpoczęcie realizacji programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro
WYNIKI FINANSOWE

Komentując wyniki, Stephen Borchert, prezes Pepco Group, powiedział:
Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach „Nowej Grupy Pepco” oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 miliard euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto. To wyjątkowe osiągnięcie – osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi – wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie. Dealz również odnotował silny kwartał, z 5,8% wzrostem sprzedaży LFL, przy wysokim popycie zarówno na produkty spożywcze, jak i artykuły codziennego użytku. Nasz program transformacji i tworzenia wartości przynosi dobre rezultaty, a my jesteśmy wdzięczni naszym klientom za to, że nagradzają nasze wysiłki rosnącą lojalnością. Utrzymujący się rozwój Grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie Zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy. Po zakończeniu sprzedaży Poundland, w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość. Chcemy wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby, zgodnie z naszą ambicją, stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie.