Cronos: The New Dawn, nowa produkcja BLO (BLOOBER) – studia znanego z nagradzanego remake’u SILENT HILL 2 – oficjalnie zadebiutuje na rynku 5 września 2025 r. Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch 2. Przedsprzedaż już ruszyła, oferując także wcześniejszy dostęp dla wybranych edycji.
Oficjalna data premiery Cronos: The New Dawn została ogłoszona podczas dzisiejszej prezentacji Nintendo Direct — jednej z najważniejszych globalnych konferencji branży gier. Tytuł zadebiutuje 5 września 2025 roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch 2. Gra będzie dostępna zarówno w wersji cyfrowej, jak i pudełkowej na wybranych platformach. W momencie premiery obowiązywać będą dwa modele sprzedażowe: Standard Edition w cenie 59,99 USD oraz Deluxe Edition w cenie 69,99 USD, oferująca 48-godzinny wcześniejszy dostęp dla użytkowników wybranych platform. Przedsprzedaż obu edycji rozpoczęła się dziś.
Fani survival horroru mają powody do ekscytacji — Bloober Team zaprezentował dziś nowy zwiastun fabularny gry Cronos: The New Dawn. Opublikowany materiał odsłania kolejne warstwy złożonego uniwersum, przedstawia nowych bohaterów oraz przybliża jeden z kluczowych elementów narracyjnych produkcji: koncepcję tzw. ekstrakcji dusz (soul harvesting).
Tytuł łączy elementy science fiction, body horroru oraz alternatywnej historii z estetyką retrofuturyzmu lat 80., zdobywając coraz większe zainteresowanie zarówno wśród graczy, jak i mediów branżowych na całym świecie.Po zamkniętych pokazach prasowych zorganizowanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych, recenzenci zgodnie podkreślają, że Cronos: The New Dawn to niezwykle ambitna i dojrzała produkcja w dorobku Bloober Team — oparta na w pełni autorskim IP. Szczególne uznanie zdobyły: unikalny setting, innowacyjny system walki oparty na mechanice „łączenia” (merging), wysoki poziom wykonania artystycznego oraz nieszablonowe podejście do gatunku horroru. Jak ujął GameSpot.com: „The vibes from the very beginning: Excellent. I really enjoy survival horror. I really, really enjoyed this one.”
Tworząc Cronos, chcieliśmy nie tylko przesunąć granice horroru, ale też udowodnić, że polska gra może być jednocześnie artystycznie bezkompromisowa i globalnie komercyjna. Warto wspomnieć, że — poza Silent Hill 2 — to nasze pierwsze tak duże podejście do systemu walki, i to z autorskim twistem. Tym bardziej cieszy nas, że po pierwszych zapowiedziach właśnie combat został tak pozytywnie odebrany – na tyle, że gracze chcą wracać po więcej.
Premiera 5 września to dla nas coś więcej niż tylko data w kalendarzu — to kulminacja lat pracy zespołu, który wierzy, że horror może być nie tylko straszny, ale też piękny. Jesteśmy gotowi, by świat to zobaczył. Tym bardziej cieszy nas, że największe redakcje branżowe — od Screen Rant, przez GameSpot, po PC Gamer i TheGamer — już teraz dostrzegły potencjał Cronosa. -
komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.