MAZOP Group S.A., polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej, zakończył II kwartał 2025 roku z kolejnym solidnym wzrostem wyników finansowych. Szacowane skonsolidowane przychody spółki wyniosły ponad 10,6 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 29% rok do roku. EBITDA osiągnęła poziom 0,9 mln zł, a zysk netto przekroczył 50 tys. zł wobec ponad 0,5 mln zł straty w analogicznym okresie 2024 roku. Do poprawy wyników przyczynił się wzrost sprzedaży zarówno w Polsce, jak i na głównych rynkach eksportowych oraz umacnianie pozycji w kluczowych kategoriach produktowych – wysyłkowych pudełkach Sendbox, zabezpieczeniach piankowych, Fixboxach i Rollboxach.
– W II kwartale odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich głównych segmentach działalności. To efekt realizacji przemyślanej strategii ekspansji zagranicznej, przejścia na bezpośredni model sprzedaży w regionie DACH oraz konsekwentnego poszerzania oferty. Jednocześnie skutecznie dywersyfikujemy kanały sprzedaży i budujemy relacje z partnerami o wysokim potencjale zakupowym. Dzięki temu osiągamy coraz większą skalę operacyjną, poprawiamy marżowość i wzmacniamy fundamenty do dalszego, rozwoju na kolejnych rynkach – komentuje Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group S.A.
W II kwartale spółka utrzymała silną pozycję na rynku krajowym, który pozostaje największym źródłem przychodów. Sprzedaż w Polsce wzrosła o 11% rok do roku. MAZ (MAZOP) intensywnie rozwija działalność na kluczowych rynkach w Niemczech (+17% r/r) oraz Holandii (+36% r/r). Jednocześnie największe wzrosty zanotowano w Austrii (+551% r/r), Hiszpanii (+303% r/r) i na Węgrzech (+210% r/r). Tak silna ekspansja zagraniczna potwierdza skuteczność modelu sprzedażowego.
Wzrosty objęły wszystkie główne linie produktowe. Największy udział w strukturze sprzedaży utrzymuje segment Sendbox – pudełek wysyłkowych dla e-commerce – który wzrósł o 40% rdr. Sprzedaż zabezpieczeń piankowych zwiększyła się o 44%, Fixboxów o 46%, a Rollboxów – o 84%.
– Fixboxy, pianki, Sendboxy oraz Rollboxy to dziś kluczowe filary naszej oferty. Równolegle rośnie znaczenie oferty przemysłowej, która pozwala spółce osiągać wyższą marżę jednostkową. Rozwijamy naszą ofertę w sposób dopasowany do oczekiwań odbiorców. Co ważne, drugi kwartał to w naszej branży zwykle okres niższego popytu, więc fakt, że udało się utrzymać dodatnią dynamikę sprzedaży i uniknąć spadków, traktujemy jako potwierdzenie skuteczności naszego elastycznego modelu operacyjnego – podkreśla Paweł Kocyk, wiceprezes zarządu MAZOP Group S.A.
Jednym z filarów wzrostu pozostaje dalszy rozwój działalności w regionie DACH. W 2024 roku MAZOP Group zrezygnował ze współpracy z pośrednikami, tworząc własną spółkę – MAZOP GmbH z siedzibą w Monachium. Dzięki temu spółka przejęła kontrolę nad sprzedażą, lepiej odpowiada na potrzeby lokalnych klientów i zwiększa marżowość. W pierwszej połowie 2025 r. liczba obsłużonych klientów w regionie DACH wzrosła do 108 wobec 44 rok wcześniej. W tym czasie MAZOP wprowadził także nowe linie opakowań przemysłowych, co przełożyło się na wzrost wartości zamówień i poprawę struktury marżowej.
Obecnie MAZOP Group prowadzi sprzedaż do 24 krajów. W maju 2025 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect, prezentując inwestorom skalowalny model biznesowy oraz plany dalszej ekspansji zagranicznej.