Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PTWP szacuje blisko trzykrotny wzrost zysku netto w pierwszym półroczu

Udostępnij

Grupa PTW (PTWP) opublikowała szacunkowe dane finansowe za I półrocze 2025 r., które okazały się najlepsze w historii spółki – według przedstawionych informacji przychody mają osiągnąć rekordowe 71,9 mln zł (wzrost rdr. 20%). Na dynamicznie rosnącą sprzedaż i rentowność miały wpływ wyniki wypracowane z trzech głównych obszarów działalności Grupy: portali internetowych, które zajmują czołowe miejsce wśród polskich mediów biznesowych, eventów własnych i wydarzeń w obsługiwanych obiektach. Wynik EBITDA wyniósł 20,6 mln zł (wzrost rdr. 161%), a zysk netto ukształtował się na poziomie 15,7 mln zł (wzrost rdr. 196%). To zarazem rekordowy II kwartał, jak i półroczne podsumowanie, potwierdzające skuteczność strategii rozwoju i wyjątkową kondycję finansową Grupy oraz dynamiczny rozwój organiczny we wszystkich kluczowych segmentach.

To dla nas wyjątkowy moment. Po raz pierwszy w historii Grupy przekraczamy kolejne rekordy zarówno w kwartalnym, jak i półrocznym podsumowaniu. Silna dynamika przychodów, najwyższe w historii EBITDA i zysk netto potwierdzają, że realizowana strategia przynosi wymierne efekty. To wszystko wypracowane w organicznie rosnącym biznesie. Dynamiczny rozwój segmentu digital, rosnące frekwencje na wydarzeniach oraz efektywne zarządzanie obiektami stanowią fundament naszych rezultatów. Z optymizmem patrzymy na kolejne miesiące i zakładamy utrzymanie ścieżki wzrostu – powiedział Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.

Na przedstawione szacunkowe wyniki wpływ miały wszystkie trzy dynamicznie rosnące segmenty Grupy. Segment digital ponownie osiągnął bardzo wysoką marżowość, przy czym portale internetowe PTWP odwiedza średnio ponad 24 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. W kwietniu, czerwcu i lipcu br., portale Grupy znajdowały się na 1. miejscu w kategorii Biznes, finanse, prawo w badaniu Mediapanel Gemiusa. Tylko w czerwcu br. serwisy odwiedziła rekordowa liczba czytelników, co przełożyło się na ponad 34 mln aktywnych użytkowników oraz prawie 122 mln odsłon (według danych: Google Analytics).

W I półroczu br. Grupa skupiła się na realizacji biznesowych wydarzeń, które zgromadziły tysiące uczestników. Wśród najważniejszych można wyróżnić flagowe wydarzenie Grupy, czyli Europejski Kongres Gospodarczy (EEC). Tegoroczna edycja była największa pod względem liczby paneli, partnerów i frekwencji. W wydarzeniu wzięło udział 18 000 gości stacjonarnych i online, w tym 1300 prelegentów, którzy wzięli udział w 200 sesjach tematycznych. Tym samym EEC potwierdziło, że jest największym wydarzeniem tego typu w Europie Centralnej.

Wśród pozostałych wydarzeń w I półroczu br. były EEC Trends, 4 Design Days, Property Forum Miasta i Regiony 2025, Kongres Wyzwań Zdrowotnych (Health Challenges Congress), Future Retail Congress, cykl konferencji rolniczych czy ExpoGołębie. Grupa przygotowuje się do kolejnych wydarzeń, w tym do Property Forum, PRECOP, Energy Days, Forum Rynku Zdrowia, Forum Rynku Spożywczego i Handlu czy nowych formatów takich jak Przemysł dla obronności, czyli konferencji która odbędzie się w połowie października br.

 Segment wydarzeń własnych notuje znakomite wyniki, ale to nie czas na spoczywanie na laurach – nieustannie monitorujemy zapotrzebowanie rynku. W niespokojnym świecie, pełnym wyzwań i zagrożeń, naszym nowym wydarzeniem chcemy zapewnić miejsce do dialogu i wypracowania najlepszych modeli rozwoju dla sektora obronnego Polski i wykorzystania potencjału rodzimego przemysłu – podkreśla Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.

W I półroczu br. bardzo dobre wyniki odnotował segment zarzadzania obiektami. Katowicki Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe miały niemal pełne obłożenie kalendarza wydarzeniami targowymi, konferencjami i imprezami kulturalnymi oraz sportowymi.

Szacunkowe dane za I półrocze 2025 r. sporządzono w trakcie prac nad półrocznym sprawozdaniem finansowym. Ostateczne wyniki zostaną opublikowane w raporcie za I półrocze 2025 r., planowanym na 30 września 2025 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus