CLD (CLOUD), jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży do kluczowych klientów za czerwiec 2025 roku. To kolejny miesiąc z dwucyfrową dynamiką sprzedaży - w czerwcu wzrosła ona o 27% r./r. Notowany na GPW adtech rozwija portfolio klientów i dynamicznie zwiększa wolumen sprzedaży.
- Dynamika sprzedaży do kluczowych klientów w II kwartale tego roku sukcesywnie rosła. W maju i w czerwcu osiągnęła dwucyfrowe wartości, między innymi dzięki poczynionym przez nas w ostatnim czasie inwestycjom w rozwój kanałów sprzedaży danych. Począwszy od czerwca w wynikach widoczne są też pierwsze efekty naszej ostatniej akwizycji w kanadzie, a w przyszłości pojawią się również efekty synergii - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 27 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2024 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,63 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.