YAN (NEPTIS), właściciel marki Yanosik oraz spółka notowana na głównym parkiecie, podsumowuje wyniki finansowe osiągnięte w pierwszej połowie roku 2025. W analizowanym okresie Spółka wygenerowała 28,98 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 3,17% wobec 28,09 mln zł w pierwszym półroczu 2024. Pierwsze półrocze 2025 Neptis SA zamyka trzykrotnym wzrostem zysku operacyjnego, który jest na poziomie 2,214 mln zł wobec 721,14 tys. zł osiągniętych w pierwszej połowie roku 2024. Zysk netto wyniósł 1,862 mln zł wobec 614 tys. zł w I poł. 2024, co stanowi również trzykrotny wzrost. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku spółka skupiła się na kompleksowej rozbudowie ekosystemu Yanosik, co generuje stały wzrost aktywnych użytkowników aplikacji i urządzeń mobilnych.
- Pierwsze półrocze było dla nas niezwykle intensywne. Głównym założeniem naszej strategii rozwoju jest stała rozbudowa możliwości jakie daje ekosystem Yanosik. Dlatego skupiliśmy się na wzmocnieniu jakości oferowanych usług – m.in. poprzez dalszy rozwój funkcji nawigacyjnych oraz wdrożenie wewnętrznego systemu komunikacji z użytkownikami, który zwiększy ich świadomość w zakresie usług dodatkowych i poprawi konwersję. Każda podróż może być zaskakująca, dlatego nieustannie udoskonalamy algorytmy odpowiadające za gromadzenie i przetwarzanie informacji o zdarzeniach drogowych oraz istotnych dla kierowców punktach POI. Naszym celem jest zapewnienie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróży. W sierpniu odnotowaliśmy ponad 3 miliony unikalnych użytkowników platformy Yanosik w skali jednego miesiąca. – podsumowuje Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis SA.
Wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym półroczu pokazują dynamiczną, trzykrotną poprawę rentowności spółki. Optymalizacja kosztów działalności spółki wpłynęła na mocny wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto, które odpowiednio oscylują na poziomie 2,214 mln zł wobec 721,14 tys. zł w I poł. 2024 r. oraz 1,862 mln zł wobec 614 tys. w analogicznym okresie roku 2024. Przychody ze sprzedaży w analizowanym okresie wyniosły 28,98 mln zł co oznacza wyższy wynik od przychodu wygenerowanego w analogicznym okresie zeszłego roku. Te wyniki finansowe świadczą też o stabilności biznesu jakim jest ekosystem Yanosik, a zarząd może ze spokojem planować dalsze kroki rozwojowe.
- Duży wzrost rentowności jest dla nas potwierdzeniem, że duży, doświadczony zespół jest najlepszą inwestycją dla firmy. Decyzje podjęte przez nas rok temu, przełożyły się na wzrost zysku o ponad połowę w stosunku do pierwszej połowy zeszłego roku, dając nam dodatkowo swobodę w dalszym planowaniu rozwoju ekosystemu Yanosik. – komentuje Adam Tychmanowicz. – Dla nas jako zarządu jest to też komfortowa sytuacja, ponieważ możemy skupić się na budowaniu wartości dla inwestorów i akcjonariuszy. Jak już komunikowaliśmy, w najbliższych planach mamy przeprowadzenie splitu akcji, którego celem jest zwiększenie ich dostępności dla szerszego grona inwestorów. Dostrzegamy także, że wielu inwestorów nie utożsamia Neptisu z Yanosikiem, dlatego kolejnym takim krokiem będzie zmiana nazwy na Yanosik SA. Decyzja ta wynika z potrzeby ujednolicenia wizerunku spółki z jej flagową marką, jaką jest właśnie Yanosik, a także wzmocnienia jej rozpoznawalności wśród inwestorów zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych. – dodaje Adam Tychmanowicz.