Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

B-Act ma umowę na nadzór naukowo-techniczny przy budowie odcinka drogi ekspresowej S7

Udostępnij

BAC (BACT), notowana na NewConnect spółka inżyniersko‑konsultingowa, zawarła umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na pełnienie nadzoru naukowo-technicznego z elementami kontroli inwestorskiej dla jednej z najważniejszych warszawskich inwestycji drogowych – budowy odcinka drogi ekspresowej S7 między Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej. Projekt obejmuje skomplikowane prace inżynieryjne, w tym budowę dwóch tuneli pod gęsto zabudowanymi dzielnicami stolicy. Umowa zakłada, że B-Act będzie realizował zadanie przez 48 miesięcy od dnia jej podpisania, a w przypadku uruchomienia prawa opcji – nawet do 99 miesięcy. Łączne wynagrodzenie Spółki nie przekroczy kwoty blisko 7,3 mln zł brutto.

Podpisanie tej umowy to dla nas potwierdzenie kompetencji w obszarze kompleksowego wsparcia procesów inwestycyjnych. Jako spółka specjalizująca się w nadzorze będziemy odpowiadać nie tylko za kontrolę zgodności dokumentacji i robót z wymogami prawa oraz wiedzy technicznej, lecz także za wspieranie Zamawiającego w podejmowaniu istotnych decyzji. Naszym celem jest minimalizowanie ryzyk i zapewnienie jakości na każdym etapie inwestycji – powiedział Adam Białachowski, prezes zarządu B-Act i dodaje –  Inwestycja, jaką jest S7 w Warszawie, to ogromne wyzwanie inżynieryjne i organizacyjne. Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w przedsięwzięciu o tak strategicznym znaczeniu dla mieszkańców stolicy i całego kraju.

Na etapie projektowym B-Act będzie nadzorował realizację umów zawieranych przez GDDKiA, w tym m.in. umowy z projektantem, umowy dotyczącej ochrony terenu objętego decyzją ZRID czy innych kontraktów związanych z przygotowaniem inwestycji. Spółka zajmie się również wsparciem przy przygotowywaniu dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia postępowań przetargowych na wybór wykonawcy robót oraz inżyniera kontraktu.

W ramach opcji zakres usług B-Act rozszerzy się na etap realizacji robót. Obejmie to m.in. doradztwo naukowo-techniczne dotyczące problemów, które mogą pojawić się w trakcie budowy, opracowywanie specjalistycznych opinii i ekspertyz, a także udział w odbiorach i spotkaniach koordynacyjnych.

Ważnym elementem kontraktu jest wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, takich jak metodyka BIM (Building Information Management). Dzięki temu możliwe będzie efektywne zarządzanie całym cyklem życia inwestycji – od projektu, przez realizację, aż po utrzymanie obiektu – dodaje prezes B-Act.

Inwestycja o strategicznym znaczeniu

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Kiełpin – Trasa Armii Krajowej to jedna z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych w Warszawie i aglomeracji stołecznej. Odcinek o długości ok. 13 km będzie przebiegał od Dziekanowa Leśnego, przez Łomianki i północno-zachodnie obrzeża stolicy, aż do połączenia z trasą S8.

Projekt zakłada powstanie pięciu węzłów drogowych: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ oraz Bemowo. Szczególnie skomplikowanym elementem inwestycji są dwa tunele: pod Bielanami (ok. 1000 m długości) i pod Bemowem (ok. 1100 m). To właśnie te odcinki wymagają wysokiego poziomu nadzoru naukowo-technicznego, zarówno na etapie projektowania, jak i budowy.

Droga znacząco usprawni komunikację pomiędzy północnymi rejonami aglomeracji warszawskiej a centrum stolicy, a także poprawi płynność ruchu na trasie krajowej nr 7, stanowiącej główne połączenie Warszawy z Trójmiastem.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus