SPR (SPYROSOFT) poinformowało o pomyślnym zakończeniu procesu badania due diligence spółki z rynku amerykańskiego. Przedmiotem zainteresowania jest podmiot zajmujący się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań cyfrowych, który specjalizuje się w tworzeniu strategii marki, doświadczeń użytkownika oraz rozwoju aplikacji internetowych i mobilnych. Amerykańska spółka świadczy również usługi doradztwa strategicznego.
Spyrosoft określiło strategiczne cele planowanego przejęcia. Transakcja ma służyć rozszerzeniu bazy klientów w Stanach Zjednoczonych oraz zwiększeniu rozpoznawalności na rynku amerykańskim. Spółka planuje wykorzystać przejęcie do realizacji sprzedaży krzyżowej usług z innych obszarów kompetencyjnych oraz osiągnięcia wzrostu przychodów generowanych na rynku USA.
Ostateczne warunki transakcji nabycia udziałów pozostają przedmiotem negocjacji. Spyrosoft nie określiło jeszcze metody rozliczenia transakcji, która zostanie ustalona po zakończeniu procesu negocjacji umowy SPA (Share Purchase Agreement). Zgodnie z szacunkami spółki, negocjacje powinny zakończyć się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Strony rozważają różne warianty struktury transakcji. Nie wykluczają nabycia przez Grupę Spyrosoft części udziałów za gotówkę, a pozostałej części w ramach wymiany na akcje Spyrosoft S.A. Wymiana akcji mogłaby nastąpić po zakończeniu ustalonego przez strony referencyjnego roku obrotowego. Alternatywnie rozważane jest również rozliczenie całej transakcji gotówką lub w inny sposób.