| wybrane dane finansowe (tys. zł) | półrocze /2024 | półrocze / 2025 | dynamika r/r |
|---|---|---|---|
| Przychody ze sprzedaży usług z działalności kontynuowanej | 24 605 | 32 246 | 31,1% |
| EBITDA | 5 036 | 1 468 | -70,8% |
| Zysk na działalności operacyjnej | 3 352 | -364 | |
| Zysk brutto | 3 313 | -495 | |
| Zysk netto | 2 277 | -593 | |
| Całkowite dochody ogółem | 2 277 | -593 | |
| Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | -1 701 | 1 941 | |
| Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | 7 858 | -2 223 | |
| Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -1 514 | -470 | |
| Zmiana stanu środków pieniężnych | 4 643 | -751 | |
| Zysk strata na jedną akcję zwykłą | 0,7 | -0,19 | |
| 30.06.2024 | 30.06.2025 | ||
| Aktywa razem | 26 520 | 28 129 | 6,1% |
| Rzeczowe aktywa trwałe | 1 479 | 1 248 | -15,6% |
| Należności krótkoterminowe | 7 401 | 12 066 | 63,0% |
| Zobowiązania krótkoterminowe | 6 180 | 11 489 | 85,9% |
| Zobowiązania długoterminowe | 1 195 | 761 | -36,3% |
| Kapitał własny | 19 145 | 15 880 | -17,1% |
| Kapitał podstawowy | 354 | 354 | 0,0% |
W pierwszym półroczu 2025 CPL (COMPERIA) osiągnęła pozytywne wyniki EBITDA na poziomie skonsolidowanym jak i jednostkowym. W okresie tym udało się osiągnąć założone przez Zarząd cele w segmencie reklamy efektywnościowej. W segmencie dystrybucji ubezpieczeń istotny wpływ na wynik miała utrzymujący się trend silnej konkurencji Towarzystw Ubezpieczeniowych w obszarze cen, a segment e-commerce kontynuuje dynamiczny rozwój. Wzrost przychodów skonsolidowanych wyniósł 4%, z czego przychody segmentu reklamy efektywnościowej wzrosły o 33,1%, segmentu dystrybucji ubezpieczeń pozostały na takim samym poziome segmentu e-commerce o 127,5%.
Na spadek EBITDA skonsolidowanej o 70,8% w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego wpłynęły przede wszystkim zdarzenie jednorazowe jakim było sprzedaż portalu Telepolis w 2024 r. Ponad to segment reklamy efektywnościowej zaliczył wzrost EBITDA o 333%, w segmencie dystrybucji ubezpieczeń zanotowano spadek o 32,3% a w segmencie e-commerce spadek o 12%.
Porównanie podstawowych wielkości z rachunku zysków i strat w podziale na segmenty działalności przedstawia się następująco:

Rentowność segmentu ubezpieczeniowego na poziomie EBITDA w pierwszym półroczu 2025 była pozytywna przy minimalnym wzroście przychodu z pierwszego półrocza roku poprzedniego. Na spadek dynamiki sprzedaży wpływ miała ogólna sytuacja na rynku ubezpieczeniowym. W perspektywie kolejnych kwartałów, będziemy koncentrować się nie tylko na dalszym powiększaniu skali działalności, ale kluczowe znaczenie będzie miała przede wszystkim efektywność powiększającej się sieci sprzedaży oraz rozbudowa oferty produktowej w segmencie ubezpieczeń.
W pierwszym półroczu 2025 kontynuowaliśmy dynamiczny rozwój naszych rozwiązań dedykowanych segmentowi e-commerce. Skupiamy się na akwizycji nowych partnerów – sklepów. Podpisaliśmy tysiące umów na świadczenie usług finansowania zakupów poprzez naszą bramkę płatności odroczonych i ratalnych Comfino.pl. Grono partnerów dostarczających finansowanie stanowią największe banki w Polsce takie jak Santander Consumer Bank, Bank Pekao S.A, Alior Bank S.A., nowoczesne fintechy: Blik, Twisto, PragmaGO, PayPo, Smartney. W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy kontynuować zwiększenie skali działalności segmentu e-commerce, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów w postaci platform oraz zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, a także kolejnych partnerów dostarczających finansowanie klientom Comfino.pl.
Kondycja finansowa Grupy w naszej ocenie jest dobra, co pozwala na dalszy rozwój kluczowych projektów, które powinny przyczynić się do dalszego rozwoju Grupy.