Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wybrane wyniki Comperia.pl w pierwszym półroczu 2025 r. oraz komentarz spółki

Udostępnij
wybrane dane finansowe (tys. zł) półrocze /2024 półrocze / 2025 dynamika r/r
Przychody ze sprzedaży usług z działalności kontynuowanej 24 605 32 246 31,1%
EBITDA 5 036 1 468 -70,8%
Zysk na działalności operacyjnej 3 352 -364  
Zysk brutto 3 313 -495  
Zysk netto 2 277 -593  
Całkowite dochody ogółem 2 277 -593  
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej -1 701 1 941  
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej 7 858 -2 223  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -1 514 -470  
Zmiana stanu środków pieniężnych 4 643 -751  
Zysk strata na jedną akcję zwykłą 0,7 -0,19  
  30.06.2024 30.06.2025  
Aktywa razem 26 520 28 129 6,1%
Rzeczowe aktywa trwałe 1 479 1 248 -15,6%
Należności krótkoterminowe 7 401 12 066 63,0%
Zobowiązania krótkoterminowe 6 180 11 489 85,9%
Zobowiązania długoterminowe 1 195 761 -36,3%
Kapitał własny 19 145 15 880 -17,1%
Kapitał podstawowy 354 354 0,0%

 

W pierwszym półroczu 2025 CPL (COMPERIA) osiągnęła pozytywne wyniki EBITDA na poziomie skonsolidowanym jak i jednostkowym. W okresie tym udało się osiągnąć założone przez Zarząd cele w segmencie reklamy efektywnościowej. W segmencie dystrybucji ubezpieczeń istotny wpływ na wynik miała utrzymujący się trend silnej konkurencji Towarzystw Ubezpieczeniowych w obszarze cen, a segment e-commerce kontynuuje dynamiczny rozwój. Wzrost przychodów skonsolidowanych wyniósł 4%, z czego przychody segmentu reklamy efektywnościowej wzrosły o 33,1%, segmentu dystrybucji ubezpieczeń pozostały na takim samym poziome segmentu e-commerce o 127,5%.

Na spadek EBITDA skonsolidowanej o 70,8% w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego wpłynęły przede wszystkim zdarzenie jednorazowe jakim było sprzedaż portalu Telepolis w 2024 r. Ponad to segment reklamy efektywnościowej zaliczył wzrost EBITDA o 333%, w segmencie dystrybucji ubezpieczeń zanotowano spadek o 32,3% a w segmencie e-commerce spadek o 12%.

Porównanie podstawowych wielkości z rachunku zysków i strat w podziale na segmenty działalności przedstawia się następująco:

W pierwszym półroczu 2025 roku w segmencie reklamy efektywnościowej Spółka odnotowała wzrost przychodów o 33,1% oraz wzrost EBITDA o 333% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na wynik ten pozytywny efekt przyniosło dostosowanie działań do oczekiwań instytucji finansowych, które – obok pozyskiwania klientów zainteresowanych kredytem – koncentrują się na zwiększaniu liczby klientów aktywnie korzystających z rachunków bankowych. Ważnym czynnikiem wspierającym wyniki było również rozpoczęcie współpracy z Grupą OLX, o której Spółka informowała w raportach bieżących nr 3 i 4/2025. Wzrost przychodów został także wzmocniony przez intensyfikację sprzedaży produktów kredytowych oraz rozwój oferty obejmującej inne produkty bankowe do którego przyczynił się rozwój projektu ComperiaRaty 2.0.

Rentowność segmentu ubezpieczeniowego na poziomie EBITDA w pierwszym półroczu 2025 była pozytywna przy minimalnym wzroście przychodu z pierwszego półrocza roku poprzedniego. Na spadek dynamiki sprzedaży wpływ miała ogólna sytuacja na rynku ubezpieczeniowym. W perspektywie kolejnych kwartałów, będziemy koncentrować się nie tylko na dalszym powiększaniu skali działalności, ale kluczowe znaczenie będzie miała przede wszystkim efektywność powiększającej się sieci sprzedaży oraz rozbudowa oferty produktowej w segmencie ubezpieczeń.

W pierwszym półroczu 2025 kontynuowaliśmy dynamiczny rozwój naszych rozwiązań dedykowanych segmentowi e-commerce. Skupiamy się na akwizycji nowych partnerów – sklepów. Podpisaliśmy tysiące umów na świadczenie usług finansowania zakupów poprzez naszą bramkę płatności odroczonych i ratalnych Comfino.pl. Grono partnerów dostarczających finansowanie stanowią największe banki w Polsce takie jak Santander Consumer Bank, Bank Pekao S.A, Alior Bank S.A., nowoczesne fintechy: Blik, Twisto, PragmaGO, PayPo, Smartney. W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy kontynuować zwiększenie skali działalności segmentu e-commerce, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów w postaci platform oraz zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, a także kolejnych partnerów dostarczających finansowanie klientom Comfino.pl.

Kondycja finansowa Grupy w naszej ocenie jest dobra, co pozwala na dalszy rozwój kluczowych projektów, które powinny przyczynić się do dalszego rozwoju Grupy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus