Według wstępnych szacunków, w trzecim kwartale 2025 roku Grupa WTN (WITTCHEN) osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 119,7 mln zł, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku łączna sprzedaż wyniosła 325,6 mln zł (+1% r/r).
Sprzedaż do klientów detalicznych w minionym kwartale sięgnęła 106,9 mln zł i była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody w segmencie B2B wyniosły natomiast 12,8 mln zł, czyli o 17% więcej r/r.
– Trzeci kwartał tego roku przyniósł lekkie odbicie sprzedaży w Grupie WITTCHEN, dzięki czemu narastająco cały okres od stycznia do września również zakończyliśmy nieco wyższymi przychodami niż przed rokiem. Aktywnie dążymy do tego, aby podtrzymać, a nawet wzmocnić tę pozytywną tendencję w kolejnych okresach. W tym celu stale uatrakcyjniamy i rozbudowujemy naszą ofertę. Dziś jednak trudno jeszcze mówić o trwałej poprawie otoczenia rynkowego. Z jednej strony, popyt konsumencki odbudowuje się powoli, a klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, a z drugiej – mierzymy się z agresywną konkurencją niektórych graczy, co rodzi presję na ceny. W efekcie, wartość sprzedaży rośnie wciąż wolniej niż wolumeny sprzedanych produktów – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes WITTCHEN S.A.
Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż Grupy WITTCHEN do klientów detalicznych wyniosła 291,8 mln zł (+3% r/r), z kolei sprzedaż w segmencie B2B sięgnęła 33,9 mln zł (-7% r/r). Łączne przychody za trzy kwartały tego roku wyniosły 325,6 mln zł (+1% r/r).
Sprzedaż realizowana przez Grupę WITTCHEN na platformach marketplace klasyfikowana jest najczęściej jako sprzedaż detaliczna (w sytuacji, gdy produkty dostarczane są do klientów końcowych bezpośrednio przez Spółkę), a niekiedy jako sprzedaż B2B (w przypadku zamówień hurtowych przez daną platformę).
Szacunkowe przychody Grupy Wittchen za trzeci kwartał i dziewięć miesięcy 2025 roku
|
(mln zł) |
3Q 2025 |
3Q 2024 |
Zmiana r/r |
9M 2025 |
9M 2024 |
Zmiana r/r |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Segment detaliczny* |
106,9 |
104,3 |
3% |
291,8 |
284,6 |
3% |
|
Segment B2B** |
12,8 |
11,0 |
17% |
33,9 |
36,5 |
-7% |
|
Przychody razem*** |
119,7 |
115,3 |
4% |
325,6 |
321,1 |
1% |
*Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.