Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Do Rzeczy rozpoczyna ofertę publiczną

Paweł Lisicki, redaktor naczelny i wiceprezes zarządu Do Rzeczy S.A.
Paweł Lisicki, redaktor naczelny i wiceprezes zarządu Do Rzeczy S.A.
Udostępnij

Zarząd spółki Do Rzeczy S.A., wydawcy tygodnika „Do Rzeczy”, miesięcznika „Historia Do Rzeczy” oraz portalu DoRzeczy.pl, informuje o rozpoczęciu oferty publicznej akcji.

To kolejny krok w realizacji strategii rozwoju niezależnego, konserwatywno-liberalnego medium, które łączy nowoczesne formaty, zaangażowaną społeczność i długofalową wizję wzrostu.

Zaufanie 339 inwestorów i blisko 2 mln zł pozyskane w pierwszej emisji akcji

Publiczna emisja akcji serii „D”, zakończona w czerwcu 2025 r., przyniosła blisko 2 mln zł wpłat od 339 inwestorów. Średnia wartość zapisu przekroczyła 5 500 zł, a profile inwestorów – w większości osoby w wieku 40–69 lat – potwierdziły, że Do Rzeczy przyciąga świadome i lojalne grono akcjonariuszy, zainteresowanych misją oraz wartościami spółki.

Emisja przypadła na wymagający moment kalendarza społeczno-politycznego – okres kampanii prezydenckiej – czas intensywnej debaty publicznej i wysokiej konkurencji o uwagę odbiorców. Utrudniało to dotarcie z przekazem inwestycyjnym do szerokiej grupy potencjalnych inwestorów. Tym bardziej cieszy skala zaangażowania, jaką udało się osiągnąć.

- Dziękuję wszystkim Inwestorom, którzy już złożyli zapisy na akcje spółki w poprzedniej ofercie publicznej i wsparli nasz rozwój. Zakończenie tego etapu to dla nas nie tylko pozyskanie kapitału, ale przede wszystkim potwierdzenie, że w Polsce istnieje realne zapotrzebowanie na niezależne medium o konserwatywno-liberalnym profilu – odważne, odpowiedzialne i wierne wolności słowa — Paweł Lisicki, redaktor naczelny i wiceprezes zarządu Do Rzeczy S.A.

Dlaczego planujemy przeprowadzenie kolejnej oferty publicznej?

Środki pozyskane w czerwcu 2025 r.  pozwoliły spółce zainicjować kluczowe działania – rozwój treści wideo, wzmocnienie zespołu redakcyjnego oraz rozwijanie modelu subskrypcyjnego
DO RZECZY+.

Nowa oferta publiczna akcji ma umożliwić spółce pozyskanie środków, które uzupełnią zapotrzebowanie kapitałowe zasygnalizowane podczas czerwcowej emisji.  Pozwoli to przejść do kolejnego etapu rozwoju – z inwestycjami w treści, rozwój monetyzacji, kompetencje sprzedażowe oraz skalowanie obecności rynkowej. Partnerem Do Rzeczy S.A. w zakresie realizacji nowej emisji jest ponownie Dom Maklerski INC S.A. z siedzibą w Poznaniu.

Jakie cele emisyjne spółka zamierza zrealizować?

  • rozszerzenie produkcji treści wideo oraz rozwój kanału YouTube,
  • wzmocnienie i dalszy rozwój zespołu redakcyjnego oraz działów analiz i opinii,
  • zwiększenie obecności w mediach społecznościowych,
  • wdrożenie nowych formatów monetyzacji – subskrypcji, platformy e-commerce
    lub marketplace’u,
  • utworzenie wewnętrznego biura reklamy oraz rozwój kompetencji sprzedażowych.

Każdy z tych obszarów wpisuje się w długofalową strategię budowy trwałego i niezależnego modelu biznesowego, opartego na treściach premium oraz dywersyfikacji źródeł przychodów.

Aby skutecznie zrealizować te cele jeszcze przed debiutem, zarząd podjął decyzję o przesunięciu terminu złożenia wniosku o wprowadzenie akcji do obrotu na rynek NewConnect na I kwartał 2026 r. To świadomy krok – pozwalający zakończyć proces finansowania i wprowadzić spółkę na rynek kapitałowy jako podmiot w pełni przygotowany, już po obecnie przeprowadzanej ofercie publicznej akcji.

Co to oznacza dla Inwestorów?

Do Rzeczy rośnie tam, gdzie zmierza rynek – ku mediom ideowym, opartym na wartościach
i lojalnej społeczności, monetyzowanym przez subskrypcje, reklamę oraz e-commerce.

Kolejna emisja akcji umożliwia inwestorom dołączenie do spółki, która znajduje się w kluczowej fazie rozwoju – waliduje model cyfrowy, rozwija treści premium (w tym wideo i platformę
DO RZECZY+), buduje własne kompetencje sprzedażowe i finalizuje przygotowania do debiutu
na rynku NewConnect, planowanego na I kwartał 2026 r. To moment, w którym kapitał realnie przyspiesza rozwój spółki – tworząc przestrzeń do wzrostu przychodów i zwiększania wartości Do Rzeczy przed debiutem giełdowym.

- Kiedy w 2013 roku zakładałem tygodnik Do Rzeczy, chciałem stworzyć medium, które będzie nie tylko opiniotwórcze, ale także odważne – wolne od presji poprawności politycznej i przemijających mód. Od tego czasu wiele się zmieniło – poza tym, co najważniejsze.

Dziś jako zespół rozwijający nowoczesny model medialny, wciąż pozostajemy wierni kluczowym wartościom: wolności słowa, odpowiedzialności i rzetelności. Jeśli również w nie wierzysz, dołącz do nas jako akcjonariusz – i wspieraj rozwój spółki zbudowanej  na ich fundamencie. Bo wolność słowa ma wartość – także giełdową — Paweł Lisicki, redaktor naczelny i wiceprezes zarządu Do Rzeczy S.A.