Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Kęty z 176 mln zł zysku netto w trzecim kwartale 2025 r.

Udostępnij

Grupa Kęty osiągnęła w trzecim kwartale 2025 r. 176 mln zł zysku netto jednostki dominującej oraz 294 mln zł EBITDA. Wyniki nieznacznie różnią się od wcześniejszych szacunków, które zakładały 173 mln zł zysku netto i 297 mln zł EBITDA. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wyniki wzrosły o odpowiednio o 20% i 16%.

Przychody KTY (KETY) w trzecim kwartale 2025 r. wyniosły 1,447 mld zł wobec 1,356 mld zł rok wcześniej, a zysk operacyjny osiągnął poziom 234 mln zł, przewyższając zeszłoroczne 200 mln zł o 17%. Wcześniejsze szacunki przewidywały 1,445 mld zł przychodów i 237 mln zł EBIT.

mln zł III kw. 2024 III kw. 2025 Dynamika r/r
Przychody 1 356  1 447  +6,7%
Zysk operacyjny 200  234 +17,0%
EBITDA 253 294  +16,2%
Zysk netto j.d. 147  176 +19,7%

W ujęciu narastającym po trzech kwartałach 2025 roku Grupa Kęty wypracowała 466 mln zł zysku netto jednostki dominującej przy przychodach na poziomie 4,243 mld zł. Zysk operacyjny wyniósł 639 mln zł, a EBITDA osiągnęła 817 mln zł.

Jednocześnie zarząd podtrzymuje opublikowaną 17 grudnia 2024 r. prognozę na cały 2025 r., zakładającą 541 mln zł zysku netto, 5,612 mld zł przychodów, 744 mln zł zysku operacyjnego oraz 990 mln zł EBITDA.

W raporcie czytamy, że pomimo utrzymującej się słabej koniunktury i okresu wakacyjnego wszystkie segmenty grupy pozyskały zamówienia pozwalające na utrzymanie wysokiego poziomu wykorzystania mocy produkcyjnych na poziomie 80-90%.

"Sprzedaż w ujęciu ilościowym wzrosła w Segmencie Wyrobów Wyciskanych o 2% r/r, wzrost w Segmencie Systemów Aluminiowych osiągnął poziom 8% r/r w przypadku wyrobów architektonicznych i 2% r/r w przypadku wyrobów roletowych, natomiast w Segmencie Opakowań Giętkich 2% r/r. W ujęciu wartościowym w Segmencie Wyrobów Wyciskanych odnotowano 2% spadek przychodów r/r, w Segmencie Opakowań Giętkich 5% spadek przychodów r/r, a Segment Systemów Aluminiowych osiągnął w omawianym okresie 20% wzrost wartości przychodów ze sprzedaży r/r, w połowie spowodowany dłuższym okresem konsolidacji spółki Selt włączonej w struktury Segmentu we wrześniu 2024 roku" - zaznaczono

W trzecim kwartale grupa zakończyła proces kontraktacji głównych urządzeń oraz hali produkcyjnej dla nowej inwestycji w Segmencie Opakowań Giętkich. Planowana linia do produkcji folii BOPP w zakładzie w Oświęcimiu będzie budowana przez najbliższe dwa lata, a jej uruchomienie przewidziano na pierwszą połowę 2028 r.

Zarząd wskazuje, że najistotniejszy wpływ na realizację zakładanego poziomu sprzedaży w perspektywie co najmniej jednego kwartału będzie miała sytuacja w branży budowlanej zarówno w kraju, jak i na rynkach europejskich, do których trafia ponad 50% skonsolidowanych przychodów grupy, oraz sprzedaż artykułów FMCG, dla których opakowania produkowane są przez Segment Opakowań Giętkich, stanowiący około 20% skonsolidowanych przychodów.

W obszarze budownictwa zarząd zakłada utrzymanie popytu na zbliżonym do trzeciego kwartału poziomie, z wyjątkiem produktów z ochroną przeciwsłoneczną takich jak pergole czy markizy, gdzie popyt w czwartym kwartale spada cyklicznie o około 30-40% w porównaniu z trzecim kwartałem. W przypadku sprzedaży opakowań okres przedświąteczny sprzyja zwiększonej konsumpcji dóbr FMCG, więc zapotrzebowanie na opakowania może być wyższe o kilka punktów procentowych w porównaniu z trzecim kwartałem, jednak zależy to od aktualnych nastrojów wśród konsumentów.

Sezonowo w grudniu, podobnie jak w poprzednich latach, istotnie zmniejszy się zapotrzebowanie na produkty ze względu na planowane postoje produkcyjne występujące u wielu klientów oraz w grupie kapitałowej, a także okres świąteczny.

Zarząd zauważa, że ewentualne umocnienie złotego względem euro będzie działało negatywnie na poziom sprzedaży i marż. Z tego powodu grupa zamierza utrzymywać część zadłużenia w walutach obcych oraz kontynuować politykę zabezpieczenia ryzyka walutowego transakcjami terminowymi. Zarząd zakłada niewielki wzrost cen surowców w kolejnych miesiącach 2025 r., biorąc pod uwagę informacje z rynku dotyczące spodziewanej poprawy koniunktury gospodarczej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus