Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży do kluczowych klientów za sierpień 2025 roku. Wzrosła ona o 25% r./r. Sierpień jest trzecim miesiącem z rzędu z dynamiką sprzedaży przekraczającą 20% r/r., co pokazuje pozytywny trend wzrostu biznesu.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży danych w ostatnich miesiącach. Prezentowane dane potwierdzają, że efektywnie wykorzystaliśmy zmiany w naszym otoczeniu po zamknięciu Oracle Advertising we wrześniu zeszłego roku. Sukcesywnie zwiększamy nasz udział w rynku, m.in. poprzez działania międzynarodowego zespołu sprzedaży oraz pogłębianie współpracy z wiodącymi platformami DSP. Jesteśmy na ścieżce organicznego wzrostu, sprzyja nam wciąż rosnący rynek reklamy cyfrowej, a doskonalone przez nas narzędzia dla marketerów oparte o autorskie rozwiązania AI w niedalekiej przyszłości powinny dodatkowo napędzać sprzedaż danych - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów CLD (CLOUD) i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii spółka skupia się przede wszystkim na rozwoju organicznym obszaru sprzedaży danych, prowadzi prace badawczo-rozwojowe, które zaowocowały wprowadzeniem w marcu br. nowej wersji platformy do zarządzania danymi, wzbogaconej o funkcjonalności AI, umożliwiające błyskawiczne tworzenie grup docelowych do kampanii online. Spółka inwestuje również w precyzyjnie wybrane podmioty z rynku AdTech, posiadające własną sieć dystrybucji danych - w lipcu 2024 Cloud Technologies nabyła 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources, a w maju br. przejęła kanadyjską firmę Data Desk. Elementem realizowanej strategii jest również skup akcji własnych (spółka nabyła dotychczas 125 tys. akcji za łączną kwotą 10 mln PLN).
W ramach strategii Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 27 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2024 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,63 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję. W 2024 roku Cloud Technologies również wypłaciła 1,25 PLN dywidendy na akcję.