- W III kwartale 2025 r., wg szacunków, MLS (MLSYSTEM) osiągnęła 35,9 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 15,1% r/r wobec III kwartału 2024 r., natomiast EBITDA wyniosła 1,2 mln PLN wobec –11,1 mln PLN rok wcześniej (+12,3 mln PLN, 111% r/r) – to pierwszy dodatni wynik od II kwartału 2024 r. Strata netto zmniejszyła się do –6,7 mln PLN z –21,6 mln PLN rok wcześniej (+14,9 mln PLN, ok. 69% r/r). Wartość portfela zleceń firmy wyniosła na koniec października br. blisko 219 mln zł.
- Firma realizuje założenia przyjętej strategii i systematycznie zmienia profil działalności – stopniowo odchodzi od projektów wysoko customizowanych na rzecz wystandaryzowanej produkcji oraz rozwoju eksportu. W połączeniu z konsekwentnie realizowanym planem naprawczym przekłada się to na wyższą sprawność procesową, która zaczyna przekładać się na wyniki finansowe.
- Wrzesień był pierwszym miesiącem od ponad roku, w którym udało się wypracować dodatni wynik netto. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii, skupionej na standaryzowanych produktach oraz wykorzystaniu przewagi certyfikacyjnej naszych rozwiązań. Dobra współpraca z instytucjami finansowymi oraz zakończenie w tym kwartale projektu Dworca Zachodniego w Warszawie pozwoliły na zdobycie kolejnych prestiżowych zleceń, w tym: siedziby banku Sparkasse w Monachium, siedziby banku ING we Frankfurcie oraz 185-metrowego drapacza chmur w Wiedniu. Pomimo portfela zleceń o wartości 219 mln PLN spółka wciąż mierzy się z wyzwaniem niedostatecznego kapitału obrotowego. Uzupełnianie tej luki za pomocą zaliczek z kontraktów eksportowych nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału produkcyjnego i sprzedażowego, mimo ożywienia rynku modernizacji budynków obserwowanego w Europie. Pozyskanie kapitału obrotowego pozostaje nadal kluczowe dla osiągnięcia lepszych wyników i trwałej poprawy rentowności spółki – komentuje Edyta Stanek, prezes ML System.
Aktywne działania sprzedażowe w III kwartale br. przyniosły sukcesy w pozyskiwaniu zleceń na standaryzowane produkty, w tym dachówki fotowoltaiczne dla siedziby bawarskiego konserwatora zabytków (obiekt Alte Münze w Monachium), a także dla inwestycji prywatnych w Polsce i francuskim Chamonix.
Narastająco, to jest w pierwszych dziewięciu miesiącach br., firma wypracowała 71,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, przy stracie EBITDA 14,6 mln zł. Strata netto za ten okres wyniosła 37,2 mln zł. W analogicznym okresie poprzedniego roku obroty wyniosły 113,7 mln zł, przy zysku EBITDA 3,5 mln zł. Strata netto wyniosła w tamtym czasie 24,6 mln zł.