TRN (TRANSPOL), notowany na GPW wiodący operator transportowo-logistyczny, przedstawił wyniki finansowe za III kwartał 2025 r. W analizowanym okresie Grupa wygenerowała przychody netto na poziomie ponad 162,1 mln zł, co oznacza spadek o 4,2% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Znormalizowana EBITDA wyniosła 16,8 mln zł, co oznacza wzrost rdr. o 0,2%. W III kwartale Grupa koncentrowała się na finalizacji przejęcia Nijman/Zeetank, jednego z największych wyspecjalizowanych operatorów logistycznych w Europie Zachodniej - co nastąpiło 30 września br.
Kluczowym produktem przewożonym przez Grupę w III kwartale pozostawała płynna chemia, której transport wygenerował 122,9 mln zł, czyli 75,8% całkowitych przychodów. Podobnie jak w poprzednich okresach dominowały operacje realizowane na obszarze Europy Zachodniej – w szczególności w Beneluksie, Hiszpanii i Niemczech. W okresie wakacyjnym Zarząd analizował także nowe kierunki rozwoju wynikające z przejęcia N/Z.
– Trzeci kwartał ponownie zamykamy stabilnymi wynikami. Był to dla nas intensywny okres pracy nad rozwojem całej Grupy TPG – stale dywersyfikujemy portfolio klientów, badając różne kierunki w Europie Zachodniej, a równocześnie finalizowaliśmy przejęcie holenderskiej Grupy Nijman/Zeetank. Umowę podpisaliśmy 30 września br. To najważniejsze wydarzenie ostatnich lat – dzięki niemu Grupa TPG staje się jednym z największych podmiotów transportowo-logistycznych w Europie, zyskując dostęp do kluczowych portów w strefie ARA, w tym Rotterdamu, a poza nią do portu w Liverpoolu – komentuje Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Grupy TPG i dodaje - Synergie, których się spodziewamy, powinny zacząć być coraz wyraźniej widoczne od kolejnych kwartałach
Dzięki przejęciu Trans Polonia Group stała się jednym z największych i najbardziej wyspecjalizowanych operatorów transportowo-logistyczny w Europie. TPG działa na terenie całej Europy, posiadając 6 lokalizacji operacyjnych – dwie w Polsce oraz oddziały i przedstawicielstwa w Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Belgii i Wielkiej Brytanii. Transakcja przełożyła się również na skokowy wzrost bazy klientów oraz możliwości operacyjne Grupy.
– Przejęcie Grupy N/Z stawia TPG w zupełnie nowej pozycji w Europie. Jesteśmy dziś jednym z kluczowych podmiotów w segmencie ADR. Nowa struktura operacyjna umożliwia nam pozyskiwanie kontraktów o większym wolumenie i szerszym zasięgu geograficznym oraz skuteczniejsze odpowiadanie na potrzeby klientów oczekujących kompleksowych, multimodalnych rozwiązań logistycznych. W kolejnych kwartałach skupimy się na dalszym wzmacnianiu synergii, rozwoju segmentu intermodalnego oraz działaniach zwiększających skalowalność i efektywność procesów. Połączona organizacja działa dziś w jednym, spójnym kierunku – przyspieszenia rozwoju, wzmocnienia konkurencyjności i budowania trwałej wartości dla klientów, partnerów i akcjonariuszy. Choć opublikowane wyniki za trzeci kwartał nie obejmują jeszcze skonsolidowanych wyników finansowych, obserwowane w tym okresie efekty operacyjne wskazują na wyraźne wzmocnienie potencjału Grupy. Gdyby wyniki były już konsolidowane, połączone przychody narastająco nowej Grupy Trans Polonia wyniosłyby ok. 378 mln zł – dodaje Dariusz Cegielski.
Akwizycja Grupy N/Z znacząco wzmacnia pozycję Grupy TPG na europejskim rynku transportu płynnych surowców, ADR i szkła oraz otwiera nowe możliwości rozwoju w segmencie przewozów intermodalnych, kluczowym dla branży chemicznej. Dzięki włączeniu infrastruktury, floty i kompetencji Nijman/Zeetank — w tym dostępu do przeładunków w porcie Rotterdam — skala działalności TPG istotnie rośnie.