Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sinsay debiutuje w Mołdawii

Udostępnij

Grupa LPP konsekwentnie realizuje strategię rozszerzania działalności zagranicznej. W grudniu marka Sinsay zadebiutowała w Mołdawii. To 45. rynek w portfolio Grupy, który dotąd pozostawał „białą plamą” na mapie jej obecności w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście do Mołdawii oznacza pełne domknięcie zasięgu LPP w regionie i realizację jednego z kluczowych celów strategicznych firmy. W ciągu zaledwie 11 miesięcy spółka weszła na pięć nowych rynków, osiągając wynik bez precedensu w swojej historii.

Rozwój na rynkach zagranicznych pozostaje kluczowym motorem wzrostu Grupy, umożliwiając nie tylko zwiększanie skali działalności, lecz także systematyczny wzrost rozpoznawalności marek w nowych lokalizacjach. Europa Południowa, Środkowo-Wschodnia oraz Azja Centralna to dziś priorytetowe kierunki rozwoju firmy, charakteryzujące się wysokim potencjałem handlowym i będące naturalnym obszarem wzmacniania obecności LPP.

Debiut w Mołdawii to kolejny, naturalny etap w realizacji naszej europejskiej ekspansji i konsekwentnego budowania długofalowej wartości Grupy. Obecność na tym rynku pozwala nam domknąć ważny etap rozwoju i otwiera przestrzeń do dalszego umacniania pozycji Sinsay w regionie. Wierzymy, że nasza szeroka, atrakcyjna oferta oraz przystępne ceny dobrze wpiszą się w oczekiwania lokalnych klientów –  podkreśla Mariusz Langwiński, Sinsay Retail Sales & Development Director w LPP.

Pierwszy salon Sinsay w Mołdawii został otwarty 5 grudnia w Centrum Handlowym BUM w Bălți, największym ośrodku gospodarczym i kulturalnym na północy kraju. Sklep o powierzchni ponad 700 m² znajduje się w jednej z kluczowych galerii w rejonie, która pełni również funkcje społeczno-rekreacyjne i usytuowana jest w samym sercu miasta, z dogodnym dostępem komunikacyjnym. Drugi salon, który zostanie otwarty 19 grudnia w Soroca w nowoczesnym kompleksie handlowym, będzie zajmować niemal 860 m² powierzchni sprzedażowej. Dzięki położeniu przy głównej alei miasta centrum przyciąga codziennie wielu klientów, w tym mieszkańców centralnych dzielnic, rodziny, młodych kupujących i gości z okolicznych rejonów. Obie lokalizacje oferują klientom pełną ofertę marki, obejmującą odzież damską, męską i dziecięcą, obuwie, akcesoria, produkty do domu oraz artykuły lifestyle, w nowoczesnej i funkcjonalnej przestrzeni handlowej.

Pierwsze dwa sklepy to dopiero początek działalności Sinsay na tym rynku. Marka dąży do budowania silnej obecności na terenie całego kraju - od północnych Briceni  po południowy Cahul. W 2026 roku spółka planuje uruchomienie kolejnych, ponad 10 nowych sklepów, w tym m.in. w  Kiszyniowie - stolicy oraz głównym ośrodku handlowym kraju - wzmacniając tym samym swoją pozycję rynkową oraz tworząc nowe miejsca pracy w regionie. Każdy salon zapewni nowoczesne doświadczenie zakupowe na powierzchni od 600 do 1500 m², oferując pełne kolekcje marki w komfortowych, przyjaznych przestrzeniach.

W 2025 roku Grupa LPP notuje najwyższą w swojej historii liczbę zagranicznych otwarć. Firma rozszerzyła działalność wszystkich swoich marek o rynek kosowski, a także uruchomiła pierwsze punkty sprzedaży w Albanii, Uzbekistanie i Azerbejdżanie. Wkrótce, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, do grona tych krajów dołączy także Gruzja. Proces przygotowań do debiutu Sinsay na tym rynku przebiega zgodnie z założeniami, a marka już niebawem powita pierwszych klientów.

Bezprecedensowa dynamika naszego rozwoju potwierdza, że ekspansja międzynarodowa wciąż pozostaje jednym z kluczowych motorów wzrostu Grupy. Tylko w ciągu ostatnich 11 miesięcy mocno rozszerzyliśmy nasz zasięg geograficzny, wchodząc na pięć nowych rynków, a przed końcem roku planujemy uruchomienie jeszcze jednego, w Gruzji - to wynik, którego dotąd nie notowaliśmy. Co więcej, wcześniejsze niż zakładaliśmy otwarcie sklepów w Mołdawii pokazuje, jak wysoką sprawnością operacyjną i organizacyjną dysponują nasze zespoły – dodaje Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.

Mołdawia jest 45. rynkiem w portfolio Grupy LPP i dopełnia jej obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Debiut w tym kraju potwierdza konsekwentną realizację strategii i umacnia pozycję LPP jako jednego z najszybciej rozwijających się detalistów odzieżowych w regionie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus