Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Forte kończy półrocze 2025/2026 z 45 mln zł zysku netto

Udostępnij
tys. zł półrocze /2024 półrocze / 2025 dynamika r/r
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów, materiałów i usług 478 902 550 217 15%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej 13 918 50 863 265%
Zysk (strata) przed opodatkowaniem 7 601 42 559 460%
Zysk (strata) okresu przypadające akcjonariuszom Jednostki Dominującej 2 039 45 603 2137%
Całkowite dochody netto za okres -2 297 -4 541  
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 43 623 57 977 33%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej 1 483 -1 103  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 7 947 -98 860  
Zwiększenie/ zmniejszenie netto stanu środków pieniężnych i ich ekwiwalentów 53 177 -41 550  
Liczba akcji (w szt.) 23 930 769 23 930 769  
Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą przypadający akcjonariuszom Jednostki Dominującej 0,09 1,91 2022%
  30.09.2025 30.09.2025  
Suma aktywów 1 480 510 1 378 528 -7%
Zobowiązania razem 550 810 453 370 -18%
Zobowiązania długoterminowe 305 500 234 270 -23%
Zobowiązania krótkoterminowe 245 310 219 100 -11%
Kapitał własny (przypisany akcjonariuszom Jednostki Dominującej) 927 955 924 203 -0,4%
Kapitał zakładowy 23 931 23 931  
Wartość księgowa na jedną akcję 38,78 38,62 -0,4%

 

W pierwszym półroczu 2025/2026 (kwiecień-wrzesień 2025 r.) FTE (FORTE) osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 550 217 tys. zł wobec 478 902 tys. zł w analogicznym okresie 2024 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 50 863 tys. zł w porównaniu do 13 918 tys. zł rok wcześniej. Pozytywny wpływ na poziom EBIT miał wynik z realizacji strategii zabezpieczeń ryzyka ekspozycji walutowej Jednostki Dominującej w kwocie 61 442 tys. zł. Dodatkowo EBIT zwiększyło zbycie praw do emisji CO2 w kwocie 9 690 tys. zł oraz sprzedaż prawa użytkowania wieczystego gruntów położonych przy fabryce w Hajnówce w wysokości 476 tys. zł.

Sam zysk netto w pierwszym półroczu 2025/2026 wyniósł 44 815 tys. zł w porównaniu z 2 033 tys. zł w analogicznym okresie 2024 r. Bezpośredni dodatni wpływ na zysk netto okresu sprawozdawczego miało odwrócenie wcześniej utworzonego odpisu na ulgę strefową w spółce zależnej TANNE w wysokości 13 300 tys. zł. Odpis na aktywo odwrócono w związku z realizacją przez spółkę wyższych niż przewidywano wyników finansowych oraz przeprowadzoną aktualizacją projekcji finansowych. 

W strukturze sprzedaży ogółem 21% stanowiła sprzedaż nadwyżek płyty produkowanej przez spółkę zależną TANNE, z czego 14,1% przypadało na eksport (77 807 tys. zł), a 6,8% na sprzedaż krajową (37 590 tys. zł).

Wartość sprzedaży płyty do zewnętrznych klientów w całym okresie sprawozdawczym wyniosła 115 397 tys. zł w porównaniu z 74 249 tys. zł w okresie kwiecień-wrzesień 2024 r., co daje wzrost o 55%. Przychody ze sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży Grupy stanowiły 79% sprzedaży ogółem, osiągając wartość 434 820 tys. zł. Z tej kwoty eksport wyniósł 321 916 tys. zł (58,5%), natomiast sprzedaż krajowa ukształtowała się na poziomie 112 904 tys. zł (20,5%).

W strukturze geograficznej sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży największy udział miały kraje niemieckojęzyczne z 38,4%, następnie Europa Zachodnia i Północna z 21,6%, Polska z 26,0%, Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia z 12,6% oraz kraje pozaeuropejskie z 1,5%. Sprzedaż płyty koncentrowała się głównie na rynku Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej (67,4%) oraz w Polsce (32,6%).

Spółka w sprawozdaniu zarządu podkreśliła, że negatywny wpływ na wyniki ma w dalszym ciągu utrzymujący się niski popyt na rynku meblowym oraz słaba kondycja gospodarki niemieckiej i francuskiej, które dotychczas stanowiły dla grupy główne kierunki sprzedaży, a także umocnienie kursu PLN wobec EUR.

Natomiast czynniki o pozytywnym charakterze obejmowały dodatni wynik z realizacji strategii hedgingowej, wzrost wolumenu sprzedaży płyty do zewnętrznych klientów, efekt przeprowadzonych w okresach wcześniejszych optymalizacji procesów oraz redukcji kosztów oraz wzrost sprzedaży w kanale klientów online.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus