| tys. zł | półrocze /2024 | półrocze / 2025 | dynamika r/r |
|---|---|---|---|
| Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów, materiałów i usług | 478 902 | 550 217 | 15% |
| Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 13 918 | 50 863 | 265% |
| Zysk (strata) przed opodatkowaniem | 7 601 | 42 559 | 460% |
| Zysk (strata) okresu przypadające akcjonariuszom Jednostki Dominującej | 2 039 | 45 603 | 2137% |
| Całkowite dochody netto za okres | -2 297 | -4 541 | |
| Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 43 623 | 57 977 | 33% |
| Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | 1 483 | -1 103 | |
| Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | 7 947 | -98 860 | |
| Zwiększenie/ zmniejszenie netto stanu środków pieniężnych i ich ekwiwalentów | 53 177 | -41 550 | |
| Liczba akcji (w szt.) | 23 930 769 | 23 930 769 | |
| Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą przypadający akcjonariuszom Jednostki Dominującej | 0,09 | 1,91 | 2022% |
| 30.09.2025 | 30.09.2025 | ||
| Suma aktywów | 1 480 510 | 1 378 528 | -7% |
| Zobowiązania razem | 550 810 | 453 370 | -18% |
| Zobowiązania długoterminowe | 305 500 | 234 270 | -23% |
| Zobowiązania krótkoterminowe | 245 310 | 219 100 | -11% |
| Kapitał własny (przypisany akcjonariuszom Jednostki Dominującej) | 927 955 | 924 203 | -0,4% |
| Kapitał zakładowy | 23 931 | 23 931 | |
| Wartość księgowa na jedną akcję | 38,78 | 38,62 | -0,4% |
W pierwszym półroczu 2025/2026 (kwiecień-wrzesień 2025 r.) FTE (FORTE) osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 550 217 tys. zł wobec 478 902 tys. zł w analogicznym okresie 2024 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 50 863 tys. zł w porównaniu do 13 918 tys. zł rok wcześniej. Pozytywny wpływ na poziom EBIT miał wynik z realizacji strategii zabezpieczeń ryzyka ekspozycji walutowej Jednostki Dominującej w kwocie 61 442 tys. zł. Dodatkowo EBIT zwiększyło zbycie praw do emisji CO2 w kwocie 9 690 tys. zł oraz sprzedaż prawa użytkowania wieczystego gruntów położonych przy fabryce w Hajnówce w wysokości 476 tys. zł.
Sam zysk netto w pierwszym półroczu 2025/2026 wyniósł 44 815 tys. zł w porównaniu z 2 033 tys. zł w analogicznym okresie 2024 r. Bezpośredni dodatni wpływ na zysk netto okresu sprawozdawczego miało odwrócenie wcześniej utworzonego odpisu na ulgę strefową w spółce zależnej TANNE w wysokości 13 300 tys. zł. Odpis na aktywo odwrócono w związku z realizacją przez spółkę wyższych niż przewidywano wyników finansowych oraz przeprowadzoną aktualizacją projekcji finansowych.
W strukturze sprzedaży ogółem 21% stanowiła sprzedaż nadwyżek płyty produkowanej przez spółkę zależną TANNE, z czego 14,1% przypadało na eksport (77 807 tys. zł), a 6,8% na sprzedaż krajową (37 590 tys. zł).
Wartość sprzedaży płyty do zewnętrznych klientów w całym okresie sprawozdawczym wyniosła 115 397 tys. zł w porównaniu z 74 249 tys. zł w okresie kwiecień-wrzesień 2024 r., co daje wzrost o 55%. Przychody ze sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży Grupy stanowiły 79% sprzedaży ogółem, osiągając wartość 434 820 tys. zł. Z tej kwoty eksport wyniósł 321 916 tys. zł (58,5%), natomiast sprzedaż krajowa ukształtowała się na poziomie 112 904 tys. zł (20,5%).
W strukturze geograficznej sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży największy udział miały kraje niemieckojęzyczne z 38,4%, następnie Europa Zachodnia i Północna z 21,6%, Polska z 26,0%, Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia z 12,6% oraz kraje pozaeuropejskie z 1,5%. Sprzedaż płyty koncentrowała się głównie na rynku Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej (67,4%) oraz w Polsce (32,6%).
Spółka w sprawozdaniu zarządu podkreśliła, że negatywny wpływ na wyniki ma w dalszym ciągu utrzymujący się niski popyt na rynku meblowym oraz słaba kondycja gospodarki niemieckiej i francuskiej, które dotychczas stanowiły dla grupy główne kierunki sprzedaży, a także umocnienie kursu PLN wobec EUR.
Natomiast czynniki o pozytywnym charakterze obejmowały dodatni wynik z realizacji strategii hedgingowej, wzrost wolumenu sprzedaży płyty do zewnętrznych klientów, efekt przeprowadzonych w okresach wcześniejszych optymalizacji procesów oraz redukcji kosztów oraz wzrost sprzedaży w kanale klientów online.