Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Unified Factory pozyskał dotację unijną na projekt automatyzacji procesów bizn.

Udostępnij

UFC (UNIFIED) pozyskał dotację unijną na kwotę 2,84 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 na projekt w ramach automatyzacji procesów biznesowych, podała spółka.

Projektu to "Autorska (Adaptacyjna) Baza Referencyjna - ABR - system wspierający i automatyzujący procesy zarządzania wiedzą i komunikacji w organizacjach". Projekt będzie realizowany w ramach Działania Oś priorytetowa I "Działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstw" dla Działania 1.2 "Projekty badawczo-rozwojowe". Całkowita wartość projektu wyniesie 4 555 880 zł, a wartość dofinansowania unijnego obejmie kwotę 2 840 960 zł, podano w informacji.

"Pozyskana dotacja w wysokości ponad 2,8 mln zł przeznaczona jest na projekt, który dotyczy zastosowania algorytmów pamięci asocjacyjnych w analizie danych pochodzących z dokumentów elektronicznych zapisanych w różnych formatach. Kluczem do takich rozwiązań jest umiejętne odczytanie danych z dokumentów skanowanych, czyli z wersji graficznych, a następnie tworzenie baz wiedzy niezależnie od formatu dokumentów źródłowych" - powiedział prezes Maciej Okniński, cytowany w komunikacie.

Dodał, że zastosowania takiego narzędzia mogą być bardzo różne - od prostego "przeformatowania" dokumentu ze skanu do tabeli w Excelu, przez umożliwienie przeszukiwania informacji w dowolnych dokumentach, aż do budowy automatycznych algorytmów analizujących dane w trybie on-line równocześnie z plików – JPG, Worda i Excela.

"Stworzenie takiego modułu umożliwi nam rozbudowę Platformy Customer Service Automation o zarządzanie dokumentami, gdzie nasz klient będzie mógł w jednym wdrożeniu skorzystać z automatyzacji komunikacji oraz automatyzacji przetwarzania dokumentów. Nasze doświadczenia z wykorzystania środków unijnych z poprzedniej perspektywy, dzięki którym uruchomiliśmy komercyjną wersję platformy, dają nadzieje, że i tym razem produkt znajdzie swoich klientów na całym świecie, wszędzie tam, gdzie pracuje się na dużych zbiorach danych, a więc w bankach, firmach ubezpieczeniowych, telekomach czy firmach windykacyjnych. Będziemy chcieli go sprzedawać także dla mniejszych podmiotów w modelu SaaS" - wskazał Okniński.  

Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus