Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PCC Rokita chce zwiększać udział produktów specjalistycznych w sprzedaży

Udostępnij

PCR (PCCROKITA) planuje dalszy wzrost udziału wysokomarżowych produktów specjalistycznych w sprzedaży, zwłaszcza polioli specjalistycznych w segmencie Poliuretany, podała spółka. 

"Plany rozwoju Grupy w latach 2017-2019 obejmują dalsze, konsekwentne od 2008 roku, zwiększanie udziału wysokomarżowych produktów specjalistycznych w sprzedaży, w tym w szczególności polioli specjalistycznych w segmencie Poliuretany. W roku 2018 spółka zamierza zwiększyć udział specjalistycznych polioli [vs. masowych] w sprzedaży z obecnych ponad 60% do 80%" - czytamy w raporcie rocznym. 

Poliole (surowiec do produkcji takich wyrobów, jak pianki elastyczne, pianki sztywne, kleje czy elastomery) są głównym produktem wytwarzanym w ramach segmentu Poliuretany, odpowiadającego za 52% przychodów Grupy w 2016 r.

EBITDA segmentu Poliuretany w 2016 roku osiągnęła "wysoki poziom" 56,5 mln zł, pomimo pięcioprocentowego spadku przychodów segmentu. Jest to przede wszystkim wynik ewolucyjnego rozwoju portfela sprzedaży poprzez zwiększanie udziałów sprzedaży produktów specjalistycznych o wyższych marżach, z ok. 58% w 2015 roku do ok. 64% w roku 2016, wyjaśniono.

Wielkość rynku polioli polieterowych na rynku Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) szacuje się obecnie na ok. 2 mln ton rocznie. PCC Rokita produkując ok. 80 tys. ton ma udział w niecałych 5% rynku, jakkolwiek w ostatnich 10 latach znacząco wzmocniła swoją pozycję, potrajając zdolności produkcyjne, intensywnie rozbudowując pion badawczo-rozwojowy i w sposób zasadniczy zmieniając portfel produkcji, podano także.

Równolegle Grupa rozwija sprzedaż produktów specjalistycznych w segmencie Inna Działalność Chemiczna, w którym także zamierza zwiększyć udział tych produktów z 25% w 2016 roku do 30% w 2018 r., czytamy dalej.

PCC Rokita zajmuje się produkcją i handlem produktami chemicznymi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus