Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ZPC Otmuchów może sprzedać zakłady, marki lub całe spółki

Udostępnij

Zaktualizowana strategia ZPC Otmuchów zakłada pozyskiwanie środków na inwestycje m.in. poprzez sprzedaż niektórych aktywów - zarówno marek, jak i zakładów produkcyjnych, także w ramach całych spółek, poinformował prezes Mariusz Popek. Otmuchów nie prowadzi jednak na razie negocjacji nt. dezinwestycji.

"Koncentrując się na trzech kluczowych obszarach [produkty śniadaniowe, batony i żelki] dopuszczamy dezinwestycje. Ponieważ poszukujemy środków na inwestycje, będziemy szczegółowo analizowali sprzedaż" - powiedział Popek podczas konferencji prasowej.

Wyjaśnił, że jeśli spółka znajdzie kupca na cały segment skupiony w jednej firmie, może ona zostać sprzedana w całości. Jeśli natomiast znajdzie się kupiec na linię produkcyjną, może ona zostać sprzedana samodzielnie.

Jako potencjalne obszary do dezinwestycji prezes wskazał takie grupy asortymentowe, jak chałwa, chrupki, karmelki, galanteria i mleczko.

"Na razie nie mamy partnera i nie prowadzimy żadnych rozmów, dajemy sygnał rynkowi" - podkreślił prezes.

Wśród segmentów, które spółka uznaje za wiodące w kolejnych latach, znajdują się przede wszystkim wyroby zakładów w Otmuchowie i Nysie (spółka ZPC Otmuchów). Wśród segmentów do ewentualnej dezinwestycji znajdują się m.in. słodycze produkowane w Brzegu (spółka PWC Odra), wynika z wypowiedzi prezesa.

W skład Grupy wchodzą obecnie m.in.:

- ZPC Otmuchów (zakłady w Otmuchowie i Nysie, produkcja żelków, galaretek, mleczka, batonów, przekąsek, produktów śniadaniowych, B2B i private labels)

- PWC Odra (zakład w Brzegu, produkcja cukierków w czekoladzie, chałwy, karmelków, drażetek, B2B i private labels)

- Jedność (zakład Wschowa, produkcja pelletów na snacki)

- Aero Snack (zakład Nysa, produkcja prażynek ziemniaczanych).

Wcześniej spółka podała, że jej zaktualizowana strategia zakłada - jako cel strategiczny - skokową poprawę rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności (m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych) oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem. W latach 2016-2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje kwotę 40-60 mln zł.

ZPC OTM (OTMUCHOW) zakłada też osiągnięcie dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów w strategicznych segmentach w latach 2016-2020. Ponadto spółka celuje w osiągnięcie dwucyfrowej marży EBITDA i podwojenie udziału eksportu w przychodach ogółem (czyli do blisko 40%) do 2020 r.

Za strategiczne obszary działalności spółka uznała żelki, batony i produkty śniadaniowe.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów miały w 2015 r. 242 mln zł skonsolidowanych przychodów. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus