Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mennica Polska zwiększyła sprzedaż produktów inwestycyjnych o 28% r/r w 2016 r.

Udostępnij

MNC (MENNICA) zanotowała ponad wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych o 28% r/r w 2016 r. Największy odsetek całości sprzedaży spółki zapewniły 100-gramowe sztabki, które sprzedano za kwotę aż 35 mln zł, podała spółka. Mennica spodziewa się dalszych wzrostów w tym obszarze.

„Popyt na sztabki i monety inwestycyjne na świecie utrzymywał się na stabilnym, wysokim poziomie. W 2016 r. światowa sprzedaż wyniosła 1029 t., względem 1012 t. w 2015 roku, co dało wzrost o ok. 2%. W Mennicy Polskiej pod względem zysków osiągniętych ze sprzedaży złota inwestycyjnego w 2016 r., największe wpływy osiągnięto dzięki sprzedaży 100-gramowych sztabek - ogółem (sztabki z polskimi i zagranicznymi znakami) była to kwota 35 mln zł, względem 33 mln zł w 2015 r. (wzrost o 6%). Mennica spodziewa się dalszych wzrostów w tym obszarze" – czytamy w komunikacie.

Natomiast pod względem liczby sprzedanych sztabek, tak jak w poprzednim roku, w spółce przodowały najmniejsze z oferowanych przez spółkę produktów: 1,2- oraz 5-gramowe. Z kolei 1-gramówki, cieszące się również rekordowym powodzeniem w 2016 roku sprzedano kilkanaście tysięcy, względem kilku tysięcy w 2015 roku, podano również.

"Popyt na złoto na świecie w 2016 r. osiągnął bardzo wysoki poziom ponad 4,3 tys. ton, co jest najwyższym wynikiem od trzech ostatnich lat. W ramach tego wyniku, zdecydowanie wzrósł segment sprzedaży złota inwestycyjnego, kosztem spadku w obszarze zakupów dokonywanych przez banki centralne, czy też sprzedaży biżuterii. Coraz bardziej umacnia się sprzedaż ETF-ów. W 2016 r. na świecie sprzedano prawie ich 532 ton, co jest drugim, po 2009 r., najlepszym wynikiem w historii" - powiedziała dyrektor Działu Produktów Inwestycyjnych Marta Bassani-Prusik, cytowana w komunikacie.

Mennica Polska jest czołowym producentem monet i numizmatów w Polsce i Europie. Realizuje również inwestycje deweloperskie w Warszawie. Akcje spółki są notowane na GPW od kwietnia 1998 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus