Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Amica kupiła pozostałe udziały w Sideme za ok. 3,8 mln euro i ma 100% akcji

Udostępnij

AMC (AMICA) nabyła pozostałe udziały we francuskiej Societe Industrielle D'equipement Moderne Sideme (Sideme) od dwóch podmiotów i obecnie posiada 100% udziałów w kapitale i głosach tej spółki, podała Amica. 

Amica kupiła 22 950 akcji (21,41% kapitału i głosów) od angielskiej Crosslee za 1,6 mln euro i 42 120 akcji (39,29% kapitału i głosów) od Electrolux France za 2,22 mln euro.

Przed zwiększeniem liczby posiadanych akcji  Amica posiadała 42 120 akcji Sideme, stanowiących 39,29 % kapitału zakładowego i dających 39,29 % głosów na zgromadzeniu wspólników tej spółki.

"W związku z zawarciem powyższych umów, według stanu na dzień sporządzenia niniejszego raportu, emitent posiada w spółce Sideme łącznie 107 090 akcji, o łącznej wartości nominalnej 1 606 350,00 euro. Pozostałe 100 akcji w spółce Sideme, o łącznej wartości nominalnej 1 500,00 euro należy do Amica Handel i Marketing spółka z o.o., (jako spółki zależnej od emitenta)" - czytamy dalej. 

Sideme jest dystrybutorem sprzętu AGD z 45-letnią tradycją na rynku francuskim. Specjalizuje się w dostawach szerokiego portfolio produktów pod markami handlowymi dystrybutorów oraz swoją marką Curtiss osiągając roczny obrót na poziomie ponad 80 mln euro.

Ponadto od 2013 roku rozpoczęła współpracę z Amiką i jest odpowiedzialna za budowanie sprzedaży produktów spółki na rynku francuskim. Od trzech lat weszła również z sukcesem w segment chłodziarek do wina. W 2016 r. spółka Sideme sprzedała m.in. ponad 200 tys. lodówek oraz blisko 100 tys. zmywarek i 70 tys. sprzętu grzejnego (kuchni, piekarników i płyt). To co ważne, Sideme ma doskonałe pokrycie dystrybucji i dostarcza do największych sieci we Francji, takich jak: ElectroDepot, CD Discount, Darty, Conforama, podano również.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,47 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus