Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mercator Medical traktuje rynek amerykański priorytetowo

Udostępnij

MRC (MERCATOR) traktuje rynek amerykański priorytetowo, zaś zapowiedzi prezydenta Donalda Trumpa "Ameryka dla amerykańskich firm" nie będą przeszkodą w tej ekspansji, powiedział prezes Wiesław Żyznowski podczas czatu inwestorskiego, organizowanego przez ISBnews. 

"Rynek amerykański traktujemy priorytetowo. Inwestycje Grupy Mercator prowadzone są właśnie m.in. po to, aby produkować amerykańską jakość na rynek amerykański. Przez cały czas sprzedajemy rękawice do USA bezpośrednio z fabryki w Tajlandii - około 40% naszej produkcji trafia na rynek USA i to nie jest nasze ostatnio słowo ani pod względem ilościowym, ani jakościowym. Rękawice nitrylowe z nowej fabryki również zamierzamy w dużej części sprzedawać w USA" - powiedział Żyznowski podczas czatu.

Podkreślił, że produkcja rękawic nitrylowych jest skoncentrowana w Azji ze względu na otoczenie rynkowe, specjalistów, dostęp do surowca i rachunek ekonomiczny.

"Producenci surowca naturalnego i syntetycznego, dostawcy i serwisanci linii produkcyjnych, tania siła robocza, tania energia - to wszystko jest w Azji, a nie w USA. Nie przewidujemy trendu przeniesienia przemysłu rękawic jednorazowych do USA. Wzmocnienie gospodarki USA z kolei zwiększy zapotrzebowanie na nasze rękawice" - powiedział prezes. 

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii o wydajności około 110 mln rękawic miesięcznie. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka debiutowała na GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus