Zarząd RON (RONSON) spodziewa się, że spółka jeszcze w II kw. br. odbuduje swoją ofertę do poziomu ok. 1 000 mieszkań wobec 671 na koniec I kw., co pozwoli na realizację rocznego celu sprzedażowego na poziomie ok. 800 lokali, poinformował dyrektor sprzedaży i marketingu Andrzej Gutowski.

"Ze względu na silną sprzedaż w ostatnich kwartałach i 'wypadnięcie' projektu Nova Królikarnia [sprzedany na rzecz GCH], nasz zasób skurczył się dość znacznie; 671 lokali które mamy teraz to nie jest zbyt wiele jak na spółkę, która planuje sprzedać ponad 800 lokali. W związku z tym jest dla nas oczywiste, że w najbliższym czasie - kilku tygodni - musimy ofertę szybko uzupełnić. Takie czynności się już dzieją - za klika tygodni ruszamy z III etapem City Link w Warszawie oraz we Wrocławiu wprowadzamy zupełnie nową lokalizację pod nazwą Marina Miasto. W obu przypadkach spodziewamy się bardzo dużego wkładu sprzedażowego w naszym ogólnym bilansie" - powiedział Gutowski podczas konferencji prasowej.

Według niego, oznacza to wprowadzenie ponad 500 lokali w ciągu II kwartału i "powrót z ofertą na poziom mniej-więcej 1000 lokali".

Po I kwartale oferta Ronsona obejmowała 671 lokali wobec 930 na koniec 2016 r. i 1 256 na koniec III kw. 2016 r.

W I kw. br. Ronson sprzedał 259 lokali, a w IV kw. 2016 r. - 275.

W okresie styczeń-marzec br. sprzedaż wzrosła o 26% r/r wolumenowo i o 24% pod względem wartości podpisanych umów. Najlepiej sprzedającymi się projektami były City Link, Miasto Moje oraz Espresso w Warszawie, a także Vitalia we Wrocławiu.

Ronson to spółka deweloperska notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. W 2016 roku sprzedała 821 mieszkań.