Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa WP: e-commerce będzie miał nadal rosnący wpływ na EBITDA

Udostępnij

WPL (WIRTUALNA) odnotowała niemal 50% wyniku EBITDA z e-commerce i spodziewa się, że udział tego segmentu w wyniku na tym poziomie powinien sukcesywnie rosnąć, poinformował prezes Jacek Świderski. Jednocześnie grupa jest nadal zainteresowana przejęciami w tym segmencie.

„Mieliśmy wybitny kwartał w segmencie e-commerce i jest on przyszłością. Ma najlepsze perspektywy do wzrostu i pozostajemy 'akwizycyjni' w tym obszarze. Segment ten wygenerował już więcej niż połowę przychodów po I kw. A jego EBITDA to już blisko 50% całkowitego wyniku na tym poziomie i w najbliższych kwartałach powinno to rosnąć" – powiedział Świderski na spotkaniu z dziennikarzami. 

EBITDA za I kwartał wyniosła 20,8 mln zł i była niższa o 3,6 mln zł r/r, co wynikało w głównej mierze z odmiennie kształtującego się przejściowego wyniku na transakcjach barterowych (-2,7 mln zł straty w I kw. 2017 wobec 0,38 mln zł zysku rok wcześniej).  

Świderski podkreślił, że wszystkie segmenty e-commerce bardzo dobrze się rozwijają, a segment finanse, który w ub.r. ucierpiał w wyniku kwestii legislacyjnych, w II kw. 2017 powinien pokazać wzrosty.

W segmencie mobilnym prezes Grupy WP podkreślił, że spółki e-commerce Domodi i Allani zanotowały przychody z urządzeń mobilnych na poziomie przekraczającym sprzedaż z PC-etów (49% mobile web i 7% mobile app vs. 44% desktop).

Podsumowując rynek reklamy, Świderski wskazał, że I kwartał na rynku był słabszy na tle bardzo dobrej końcówki 2016 r. „Nie jest to dla nas szczególny powód do niepokoju. Rynek ma taką tendencję, obserwowałem to wielokrotnie. My jesteśmy na naszej ścieżce budżetowej i jesteśmy odporni na wahania koniunktury dzięki strukturze przychodów" – podsumował prezes Grupy WP. 

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus