Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Trans Polonia chce mieć flotę 712 cystern w 2020 r. głównie dzięki emisji akcji

Udostępnij

Zwiększenie liczby floty cystern do 712 to główne założenie programu inwestycyjnego TRN (TRANSPOL) o wartości 62 mln zł. Pierwsze efekty programu mają być widoczne już w wynikach za 2018 rok, poinformował prezes Dariusz Cegielski. Spółka zapowiedziała również, że w czerwcu zakończy emisję akcji. 

"Spółka dzięki zwiększeniu skali działalności, stała się atrakcyjnym partnerem dla zachodnich firm. Obserwujemy bardzo duży wzrost zapytań, czy też zaproszeń do przetargów, zwłaszcza w sektorze chemicznym, który będzie największym beneficjentem programu inwestycyjnego" - powiedział Cegielski podczas spotkania z dziennikarzami.

Spółka w ramach programu inwestycyjnego o wartości 62 mln zł planuje zwiększyć swoją flotę o łącznie 106 cystern drogowych oraz 40 ciągników. Zgodnie z przedstawionymi założeniami, kwota 6,2 mln zł ma również zasilić kapitał obrotowy,

Spółka jednocześnie ogłosiła harmonogram oferty 8,5 mln akcji po tym, jak KNF zatwierdził prospekt emisyjny. W dniach 13-22 czerwca ma odbyć się book building, a 22 czerwca ma zostać określona ostateczna cena akcji. Przydział akcji ma nastąpić 28 czerwca br.  Oferta jest skierowana jedynie do inwestorów kwalifikowanych.

"Członkowie zarządu i rady nadzorczej zadeklarowali udział w ofercie" - podkreślił Cegielski.   

Jak zaznaczyli przedstawiciele spółki, nie ma zagrożenia, że program inwestycyjny zostanie okrojony w przypadku, gdyby pozyskano mniejsze  -niż wartość programu - środki z emisji akcji.

"Mamy możliwość część programu sfinansować w oparciu o rozwiązania dłużne" - dodał dyrektor finansowy Krzysztof Luks podczas konferencji. 

"Pierwsze efekty programu inwestycyjnego będą widoczne już w 2018 r." -podkreślił Cegielski. 

Program inwestycyjny ma być realizowany przez kolejne 3 lata. Wydatki w 2018 r. wyniosą 23,6 mln zł w kolejnym 24,4 mln zł - by zamknąć się kwotą 7,8 mln zł w 2020. Spośród 106 cystern które planuje nabyć spółka, 56 ma być dedykowanych sektorowi chemicznemu, 10 ma być cysternami bitumicznymi, zaś po 20 ma przypadać na cysterny paliwowe i LPG.

W ramach programu Trans Polonia planuje zwiększenie floty do dyspozycji o 212 jednostek dzięki zwiększeniu liczby outsorcowanych jednostek przewozowych. 

"Z docelowych 712 jednostek do dyspozycji na rynku cystern, jaki chce dysponować spółka, połowę będą stanowiły własne jednostki, co pozwoli na wypracowanie średniorocznego minimalnego wzrostu przychodów i EBITDA o 15%" - podsumował prezes Cegielski.

Trans Polonia to operator transportowo-logistyczny oferujący przewozy cysternowe płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus