Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Emperia: Sprzedaż Stokrotki wzrosła o ok. 9,6% r/r w maju

Udostępnij

Stokrotka - spółka zależna EMP (EMPERIA) - osiągnęła w maju br. wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 203 mln zł - były one wyższe o ok. 9,6% niż uzyskane rok wcześniej, podała spółka.

Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-maj wyniosły 414 mln zł i były wyższe o 9,7% r/r, podano w komunikacie. 

Na porównywalnej bazie sklepów (LFL) w maju 2017 roku sprzedaż towarów w sklepach własnych Stokrotki wzrosła o ok. 2,7% r/r, a LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres styczeń - maj 2017 roku wzrósł o ok. 3,4% r/r.

Natomiast sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki w maju 2017 roku wzrosła o około 6,8% w porównaniu do maja 2015 roku, a wzrost LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres kwiecień - maj 2017 roku wyniósł 7,4% oraz za styczeń-maj 2017 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku wyniósł około 5,5%. 

W maju 2017 roku otworzono 3 sklepy: 2 supermarkety oraz 1 market Stokrotka. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,1 tys. m2. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec maja 2017 roku wyniosła 383. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec maja 2017 roku wyniosła 177,4 tys. m2, podsumowano w informacji.

Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.