Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa WP ma warunkową umowę nabycia 6,3% eSky Group za 15,6 mln zł

Jacek Świderski
Jacek Świderski
Udostępnij

WPL (WIRTUALNA) i właściciele eSky Group zawarli warunkową umowę nabycia 6,3% akcji eSky.pl. Cena zakupu pakietu mniejszościowego wynosi 15,6 mln zł, podała Grupa WP.

"Transakcja jest wyrazem konsekwentnej realizacji strategii zwiększania udziału segmentu e-commerce w przychodach i EBITDA Grupy WP oraz planów strategii rozwoju eSky Group" – czytamy w komunikacie.

"Obecną inwestycję finansową traktujemy jako wstęp do potencjalnej współpracy biznesowej. eSky i należące do Grupy WP wakacje.pl narodziły się kilkanaście lat temu, aby realizować różne potrzeby, ale dziś strategicznie zmierzają w podobnym kierunku - oferowania wakacyjnych wyjazdów zagranicznych" - powiedział prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

eSky jest wiodącym agentem turystycznym online (OTA) w Polsce, który koncentruje się na sprzedaży biletów lotniczych, hoteli, wynajmie samochodów oraz zaawansowanego technologiczne produktu dynamicznych pakietów. Za pośrednictwem eSky można kupić bilety 651 linii lotniczych - regularnych, tanich oraz czarterowych, zarezerwować nocleg w blisko 850 000 hoteli i apartamentów na całym świecie, czy wynająć samochód, a także nabyć ubezpieczenie podróżne. eSky od kilku lat z sukcesem prowadzi dynamiczną ekspansję zagraniczną. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne - pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie serwis dostępny jest na 18 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój międzynarodowy, podano także w materiale.

Globalnie strony eSky odwiedza 180 mln użytkowników rocznie, a z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 mln osób miesięcznie. Ogromna popularność serwisu przekłada się na generowane obroty - w 2016 roku firma sprzedała ponad 1,2 mln biletów lotniczych oraz niemal 800 tys. innych produktów z własnej oferty. W 2016 roku eSky zrealizował obrót o wartości 1,3 mld zł, osiągając wynik EBITDA na poziomie 14,5 mln zł, podano w informacji.

"Na początek planujemy współpracę z Grupą WP opartą na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Liczymy na realizację szeregu synergii, zarówno w zakresie mediowym, jak i operacyjnym we współpracy z serwisami wakacje.pl i nocowanie.pl" - powiedział współzałożyciel oraz przewodniczący rady nadzorczej eSky Łukasz Kręski, cytowany w komunikacie.

"Transakcja z Grupą WP jest kolejnym krokiem w realizacji naszej długoterminowej strategii rozwoju. Dzięki wsparciu WP eSky będzie mógł realizować swoje plany związane ze zwiększaniem zasięgu oraz poszerzaniem oferty produktów turystycznych w kraju. Mamy również nadzieję na zacieśnienie współpracy w przyszłości i być może rozszerzenie jej również na inne niż turystyka obszary" - dodał współzałożyciel oraz członek rady nadzorczej eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

Jak podano, zgodnie z globalnymi trendami, spółka stale rozwija także funkcjonalności kanałów mobile. Dedykowana aplikacja eSky jest bardzo wysoko oceniana przez użytkowników – została również wielokrotnie nagrodzona w branżowych konkursach w kategorii e-commerce (Mobile Trends Awards).

"Liczba pasażerów transportu lotniczego w Polce dynamicznie rośnie, a mimo to statystyczny Polak nadal podróżuje samolotem trzykrotnie rzadziej niż Niemiec. Silna pozycja eSky na lokalnym rynku pozwoli czerpać z tego potencjału - wskazał dyrektor inwestycyjny Grupy Wirtualna Polska Adam Rogaliński, cytowany w komunikacie.

Inwestycja w akcje eSky Group jest kolejnym krokiem Grupy Wirtualna Polska podjętym w obszarze turystycznego e-commerce. Dotychczas, Grupa WP była obecna w branży travel dzięki agentowi internetowemu specjalizującemu się w sprzedaży zorganizowanych zagranicznych wyjazdów turystycznych - Wakacje.pl oraz w segmencie turystyki krajowej - Nocowanie.pl, podsumowano w komunikacie.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus