Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ABC Data uruchamia platformę usług w chmurze

Udostępnij

ABC (ABCDATA) uruchamia platformę chmurową business to business ABC Data Cloud, poinformowała prezes Ilona Weiss. Grupa udostępnia również nową mobilną wersję platformy Interlink oraz nową odsłonę Reseller Web. 

"Platforma cloud to jeden z naszych strategicznych projektów. Oznacza nowy etap rozwoju w obszarze dystrybucji z wartością dodaną. Wraz z chmurą zaoferujemy najbardziej zaawansowane rozwiązania dla naszych klientów" - powiedziała Weiss podczas prezentacji platformy. 

Wiceprezes ABC Data Andrzej Kuźniak wskazał, że obecnie priorytetem w branży są usługi i oprogramowanie. 

"Następuje zmiana priorytetów w obszarze badań rozwojowych podyktowana potrzebą zwiększenia przychodów, chęcią sprostania oczekiwaniom klientów, czy potrzebą wejścia na nowe rynki. Dlatego inwestycje w oprogramowanie i usługi przez internet rosną w dynamicznym tempie przy spadających nakładach na sprzęt IT i elektronikę. Naszą platformą cloud odpowiadamy na te tendencje. ABC Data działa na wciąż relatywnie mało nasyconych rynkach z potencjałem. Ponadto szukamy rozwiązań do generowania marży przez sprzedaż wiedzy, umiejętności i usług" - powiedział Kuźniak.

Zarząd ABC Data zaznaczył, że w ten sposób systematycznie rozwija kolejne kompetencje grupy, wychodząc istotnie poza tradycyjną dystrybucję. Spodziewa się, że wraz z cyfryzacją gospodarek coraz większe znaczenie dla przychodów będą zyskiwać właśnie nowe formy działalności.

Platforma ABC Data Cloud umożliwia globalnym i lokalnym dostawcom oferowanie rozwiązań w formie usług IaaS, PaaS, SaaS i DraaS. 

"Uruchomienie platformy ma dla nas szczególne znaczenie w wymiarze nie tylko biznesowym, ale też symbolicznym. Pokazuje jak głębokim i długofalowym zmianom podlega branża. Coraz więcej klientów interesuje się produktami w cyfrowej postaci. Dostarczamy narzędzie wyposażone w szereg funkcjonalności i swobodę w budowaniu relacji z klientami" - podkreśliła prezes.

W Europie Centralnej i Wschodniej ABC Data regularnie współpracuje z ponad 13 tys. resellerów. 

Władze dystrybutora IT podkreślają, że platforma cloud to nie jedyna inicjatywa skierowana do resellerów. Grupa udostępnia również mInterlink - mobilną wersję platformy Interlink - oraz nową odsłonę Reseller Web.

mInterlink to darmowa aplikacja, umożliwiająca kompleksowe zamawianie elektroniki z poziomu urządzeń mobilnych. Interlink odpowiada za 85% biznesu ABC Data. Mobilna wersja ma umożliwić klientom zdecydowane ułatwienie dostępu do platformy. Ruszy od początku lipca.

Z kolei nowa odsłona Reseller Web, umożliwiająca łatwe uruchomienie e-sklepu, została przeprojektowana i oparta o zaawansowany technologicznie silnik we współpracy z IAI - czołową spółką realizującą rozwiązania dla e-commerce. 

"Jesteśmy przekonani, że inwestycje w platformy e-commerce przyniosą wymierne korzyści dla ABC Data i naszych partnerów, dostosowując swój biznes do trendów rynkowych. Obecnie w cyfrowym świecie konsumenci nie muszą mieć wszystkiego, by zaspokajać swoje potrzeby. Do tego wystarczyć może subskrypcja w chmurze. ABC Data dostosowuje się do tych potrzeb, wychodząc poza tradycyjną dystrybucję" - podsumowała Weiss.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus