Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

OT Logistics chce wznowić transport węgla na Odrze

Udostępnij

OTS (OTLOG) zamierza wznowić transport węgla ze śląskich kopalni do firmy energetycznej Kogeneracja Wrocław, poinformowała spółka. Będzie to pierwszy od kilku lat transport węgla rzeką Odrą na trasie Port Gliwice - Wrocław.

Pierwszy próbny transport do Kogeneracji Wrocław (2 tys. ton węgla) zaplanowano na połowę lipca, kiedy to barki OT Logistics przetransportują węgiel do Wrocławia z portu w Gliwicach. Do portu węgiel zostanie dostarczony z kopalni Sośnica składami całopociągowymi składającymi się z 40 wagonów specjalnej serii Fas. Przeładunkiem z wagonów na barki zajmie się na zlecenie OT Logistics Śląskie Centrum Logistyki. Jeśli rejs nie napotka przeszkód na drodze wodnej, OT Logistics planuje transportować do Wrocławia 20 tys. ton węgla miesięcznie do końca roku, czytamy w komunikacie.

"Wznowienie transportu węgla Odrzańską Drogą Wodną można traktować jako symbol nadchodzących zmian w żegludze rzecznej w Polsce. Liczymy na to, że w pierwszej kolejności komercyjne rejsy wrócą na Górną Odrę. Śląsk potrzebuje rzecznego połączenia śródlądowego z pozostałą częścią kraju. Żegluga śródlądowa to nieodzowny element rozwijającego się transportu intermodalnego i powinna stać się silną trzecią gałęzią transportu obok dróg i kolei" - powiedział wiceprezes i dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics Andrzej Klimek, cytowany w materiale.

Inwestycje planowane przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej określone w "Założeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do 2030" mają na celu m. in. osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej oraz włączenie jej w sieć europejskich dróg wodnych. Dodatkowo, Polska zobowiązała się poprzez przystąpienie do ONZ-owskiej konwencji AGN do dostosowania głównych dróg wodnych do IV klasy żeglowności, podano także.

Transport węgla na trasie Port Gliwice - Wrocław będzie realizowany trzema zestawami barek prowadzonymi przez pchacze typu Tur. Barki mają do pokonania dystans ok. 200 km przez Kanał Śląski i Odrę. Rejs wymaga przepłynięcia przez 27 śluz.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2016 r. miała 712 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus