Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Palmyra podniosła cenę w wezwaniu na Ferro do 11,3 zł za akcję

Udostępnij

Palmyra - wehikuł inwestycyjny Funduszu IK VII, zarządzanego przez IK Investment Partners (IK) - podniosła oferowaną cenę w wezwaniu na akcje Ferro do 11,30 zł za akcję z 10,5 zł wcześniej, podano w komunikacie. Okres przyjmowania zapisów kończy się 20 kwietnia.

"Fundusz IK VII, poprzez Palmyra, zamierza w wyniku wezwania nabyć do 100% akcji Ferro. Oferowana cena stanowi 19-procentową premię w porównaniu z ceną zamknięcia z dnia poprzedzającego ogłoszenie wezwania, czyli 3 lutego 2016 r., oraz 12-procentową premię w porównaniu z 3-miesięczną średnią ceną rynkową ważoną obrotami akcji Ferro z 3 lutego" - czytamy w komunikacie.

"Znaczne podwyższenie ceny oferowanej przez nas obecnym akcjonariuszom powinno przekonać niezdecydowanych inwestorów, by pozytywnie odpowiedzieli na wezwanie Palmyra" - ocenił Detlef Dinsel, partner w IK Investment Partners i doradca Funduszu IK VII, cytowany w komunikacie.

Na wezwanie pozytywnie odpowiedział już zarząd Ferro, a także Andrzej Hołój - przewodniczący rady nadzorczej i jeden z głównych akcjonariuszy firmy.

"Wiemy też, że część pozostałych inwestorów pozytywnie oceniła ideę wezwania, jeszcze przed podniesieniem ceny" - dodał Dinsel.

IK uważa, że dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu może wesprzeć skokowy rozwój Ferro. Fundusz jest przygotowany na znaczne dokapitalizowanie, jeśli będzie tego wymagał wzrost spółki, podkreślono w informacji.

Fundusz uzyskał zgody na przejęcie Ferro od polskiego, rumuńskiego i ukraińskiego urzędu antymonopolowego. Tym samym spełniły się wszystkie warunki prawne wezwania na akcje spółki.

FRO (FERRO) to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus